۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۹:۳۴
کد خبر: 82533055
T T
۰ نفر
300 دستگاه كاميون حامل چغندرقند روزانه از دزفول به مقصد كارخانه هاي توليد شكر كشور بارگيري مي شود

دزفول - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي دزفول گفت:روزانه 300 دستگاه كاميون حامل چغندر قند از دزفول به مقصد كارخانه هاي توليد شكر كشور بارگيري مي شود.

احمد زارعي روز چهارشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا با اشاره به آغاز برداشت محصول چغندرقند از سطح چهار هزار هكتار مزارع دزفول افزود:محصول توليدي به پنج كارخانه كشور از جمله كارخانه قند نقش جهان و بنياد اصفهان و كارخانه قند اسلام آباد همدان ارسال مي شود.
وي با اشاره به اينكه برداشت محصول چغندرقند از اوايل ارديبهشت ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد افزود:محصول چغندر مزارع دزفول از نظر كمي و كيفي وضعيت خوبي دارد اما كماكان يكي از مشكلات اساسي كشت چغندرقند در دزفول و استان خوزستان وضعيت حمل و نقل چغندرقند است و كشاورزان ناچاراند به علت نبود كارخانه قند در اين استان محصول توليدي را به استانهاي ديگر ارسال كنند.
مدير جهاد كشاورزي دزفول اضافه كرد:روزانه بين 250 تا 300 كاميون چغندرقند از مزارع دزفول بارگيري مي شود كه در حال حاضر امر بارگيري در حال انجام است و مشكلي در اين خصوص وجود ندارد .
وي با بيان اينكه كاميون هاي حمل چغندر از محل كارخانه هاي قند اصفهان،قزوين و همدان تامين مي شوند پيش بيني كرد افزون بر 70 تن محصول چغندرقند از سطح هر هكتار مزرعه برداشت شود ضمن اينكه در برخي موارد بالاي 100 تن در هكتار نيز برداشت مي شود.
سالانه حدود سه ميليون تن محصولات كشاورزي در دزفول توليد مي شود.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه