۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۰:۵۹
کد خبر: 82535251
T T
۰ نفر
2 طرح بهداشتی درمانی در شهرستان هامون شمال سیستان و بلوچستان افتتاح شد

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: مركز خدمات جامع روستایی لوتك و خانه بهداشت سكوهه امروز/ پنجشنبه/ در شهرستان هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان به بهره برداری رسید.

علی اكبر نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مركز خدمات جامع روستایی لوتك شهرستان هامون در راستای طرح تحول نظام سلامت با زیربنای 467 متر مربع و با اعتبار هفت میلیارد و 700 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
وی با اشاره به افتتاح خانه بهداشت روستای سكوهه هامون گفت: این خانه بهداشت بر اساس اعتبارات سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی و در راستای طرح تحول نظام سلامت در كمتر از یك سال ساخته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: این طرح با زیربنای 100 متر مربع و با اعتبار یك میلیارد و 900 میلیون ریال افتتاح شد.
نصیری اظهار داشت: دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول نظام سلامت منشا خدمات ارزنده و ماندگار شده به طوری كه 400 عمل جراحی در هر ماه به 2هزار مورد افزایش پیدا كرده است.
وی افزود: طرح تحول نظام سلامت با توجه به مشكلات اقتصادی مردم شمال سیستان و بلوچستان توانسته علاوه بر كاهش هزینه های درمانی مردم در بخش های زیر ساختی بهداشتی و درمانی منطقه نیز بسیارتاثیر گذار باشد.
وی افزایش افزون بر سه برابری مراقبت های بهداشتی، راه اندازی بیمارستان، كلنیك های ویژه، افزایش امكانات اتاق عمل كه منجر به افزایش تعداد اعمال جراحی از 400 مورد به حدود 2 هزار مورد در ماه شد، راه اندازی پایگاه های سلامت در همه مناطق از جمله حاشیه شهرها و غیره را از دستاوردهای این طرح بزرگ در سیستان ذكر كرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: طرح تحول نظام سلامت یك طرح عظیم و ماندگار با سه رویكرد حمایت مالی از مردم، ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات و ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به اجرا درآمد و توانست در رفع بسیاری از مشكلات موفق باشد.
نصری اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زابل هم اینك با دارا بودن 6 بیمارستان زیرپوشش شامل خیری و تامین اجتماعی، 49 مركز بهداشتی شهری و روستایی و افزون بر 226 خانه بهداشت به افزون بر 453 هزار نفر از مردم شمال سیستان و بلوچستان خدمات ارائه می دهد.
به گزارش ایرنا طرح تحول نظام سلامت از اواسط اردیبهشت سال 93 با هدف كاهش هزینه های درمانی و كیفیت بخشی به خدمات پزشكی و بهداشتی در كشور آغاز شد كه تاكید بیشتر آن در یك سال نخست در بخش درمانی و كاهش هزینه های درمان و در سال دوم در حوزه بهداشت بود.
استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده كه شهرستانهای شمالی شامل زابل، هیرمند، زهك، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشكی زابل و شهرستانهای زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، چابهار و كنارك زیر نظر دانشگاه علوم پزشكی زاهدان و شهرستانهای ایرانشهر، سرباز، نیكشهر، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشكده علوم پزشكی ایرانشهر قرار دارد.
7316** 3213خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: اكبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در كانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال كنید. @irnazahedan