۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۳۶
کد خبر: 82535932
T T
۰ نفر
راي اولي ها انگشتان خود را به مهر غيرت آغشته كردند

گچساران- ايرنا- راي اولي هاي گچساراني و باشتي براي لبيك به فرمان رهبر معظم انقلاب با حضور آگاهانه و با شور و نشاط خاصي در نخستين ساعات كار راي گيري در پاي صندوق هاي راي حاضر شدند تا براي نخستين بار شناسنامه و انگشتان خود را به مهر غيرت آغشته كنند.

به گزارش ايرنا، مردم ولايتمدار و هميشه در صحنه اين 2شهرستان بويژه جوانان يك ساعت قبل از آغاز رسمي براي انتخابات، انداختن آري به صندوق ها در پشت شعب اخذ راي تجمع كرده بودند.
با توجه به اينكه راي گيري در روز تعطيل انجام مي گيرد، حضور پر شوق و شور راي اولي ها همراه پدر و مادرشان در ساعت آغازين انتخابات قابل ارج نهادن است.

**مهم بودن يك راي در سرنوشت كشور
يكي از راي اولي هاي باشتي مي گويد: در انتخابات هاي گذشته نقش تماشاچي را داشتم اما اين انتخابات طليعه بلوغ سياسي ما راي اولي هاست و با راي دادن مي توان وفاداري خود را به نظام اسلامي ثابت كنيم.
يونس زماني گفت: حضور ما در انتخابات نشان از استقلال و آزادي است و همه بايد بدانند يك راي نيز در سرنوشت كشور مهم است و اين حق در انقلاب اسلامي به مردم داده شده كه در سرنوشت خود دخيل باشند.
وي ابراز كرد: همراه با خانواده ام به پاي صندوق هاي راي آمدم تا در سرنوشت كشورمان به عنوان اداي تكليف شركت كنم.
ديگر جوان راي اولي گچساراني نيز برگزاري انتخابات در جمهوري اسلامي را مهم دانست و افزود: سالها انتظار كشيدم كه بتوانم من نيز مانند بقيه مردم در سرنوشت كشور و شهر خود تاثير گذار باشم.
رضا مرادي گفت: خوشحالم كه براي نخستين بار در 2 انتخابات مهم دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراي اسلامي شهر و روستا مشاركت مي كنم.
وي ادامه داد: از اينكه در سرنوشت خود و كشورمان مشاركت مي كنم، احساس غرور دارم.

**رفع مشكلات اقتصادي مهمترين خواسته از رئيس جمهوري
يك جوان گچساراني گفت: حس بسيار خوبي براي ايفاي نقش در تعيين سرنوشت كشورم دارم كه توصيف آن بسيار دشوار است.
حسن شريف زاده اظهار داشت: مهمترين خواسته از منتخب مردم در انتخابات رفع مشكلات اقتصادي كشورمان است.
اين دانش آموز دبيرستاني با بيان اينكه من تجربه راي دادن را در انتخابات دانش آموزي را دارم افزود: برايم خيلي مهم است بدانم كه راي من در سرنوشت كشورمان چقدر تاثير خواهد داشت.
وي ادامه داد: براي انتخاب كانديداهاي اصلح رياست جمهوري مدام به سراغ رسانه ها و محافل عمومي رفتم تا با دقت، افراد اصلح را شناسايي و تعيين كنم.
يكي از دانش آموزان كه خود را امير علي عباسي معرفي كرد، افزود: از اينكه راي من در سرنوشت آينده كشور و شهرمان تاثير دارد، خوشحال هستم.
وي بيان كرد: انتخاب شايسته رياست جمهوري، توطئه ها و ترفند دشمنان نظام و انقلاب را شكست خواهد داد.
وي از حضور در انتخابات به عنوان يك تكليف سياسي و ديني ياد كرد و تصريح كرد: براي تعيين سرنوست خود پاي صندوق هاي راي آمدم و شركت در انتخابات براي ما ايرانيان يك وظيفه مهم و تاثيرگذار است.

***8773 راي اولي در گچساران و باشت
رئيس اداره ثبت احوال گچساران گفت: هشت هزار و 375 نفر راي اولي داراي شرايط در اين شهرستان وجود دارد. ˈعطاء الله گرجي نژاد افزود: راي و نظر دادن در اداره امور كشور و نظام جمهوري اسلامي يك نعمت الهي و افتخاري است كه نصيب اين نوجوانان ايران شده است.
وي سن قانوني راي دادن در انتخابات پيش رو را 18 سال تمام ذكر كرد و گفت: نوجوانان راي اولي اين شهرستان همگام با پيشكسوتان در اين آزمون ملي، حماسه سياسي جديد خلق خواهند كرد.
رييس اداره ثبت احوال گچساران گفت: افرادي كه مشكلات سجلي دارند مي توانند هر چه سريعتر براي رفع مشكلات شناسنامه خود به اداره ثبت احوال شهرستان مراجعه كنند.
فرماندار باشت گفت: با توجه به آمار موجود بيش از 15 هزار نفر واجد شرايط رأي دادن در انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري و پنجمين دوره شوراهاي اسلامي در مناطق شهري و روستايي اين شهرستان است.
سيد مسعود حسيني افزود: بيش از 400 نفر از اين تعداد براي نخستين بار به‌عنوان رأي اولي در انتخابات شركت مي‌كنند.
شهرستان باشت و گچساران داراي بيش از 150 هزار نفر جمعيت است.
خبرنگار: مريم صيادي**انتشار دهنده:حسينعلي راشكي
2082 /8005