۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82536015
T T
۰ نفر
استاندار اردبيل راي خود را به صندوق انداخت

اردبيل- ايرنا- استاندار اردبيل ظهر جمعه در شعبه اخذ راي مسجد سرچشمه اردبيل حاضر شد و راي خود را به صندوق انداخت.

به گزارش ايرنا ، مجيدخدابخش پس از انداختن راي در گفت و گو با خبرنگاران گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات رياست جمهوري و شوراها از اول صبح در سراسر استان كم نظيراست و اين نشانگر خلق حماسه اي ديگر در پاي صندوق هاي راي است.
وي افزود: با سپري شدن سه ساعت از رمان انتخابات تاكنون بيش از ١٠٠ هزار نفر در شعبه هاي اخذ راي مناطق مختلف استان آراي خود را به صندوق ها انداختند.
استاندار اردبيل بيان كرد: انتخابات مظهر مردمسالاري است و شركت مردم در انتخابات به نوعي تعيين سرنوشت خود آنهاست.
خدابخش گفت: حضور گسترده مردم نشان مي دهد كه ميزان مشاركت در انتخابات بيش از دوره هاي گذشته است.
بگفته مسئولان ستاد انتخابات استان اردبيل در مجموع يك هزار و 595 شعبه اخذ راي در استان تعيين شده كه يك هزار و 79 شعبه روستايي و 516 شعبه آن شهري هستند.
مجموع تعداد واجدان شرايط راي در استان اردبيل 950 هزار نفر مي باشند كه از اين تعداد 38 هزار و 880 نفر از آنها راي اولي هستند.
در اين انتخابات يك هزار و 292 صندوق ثابت و 303 صندوق سيار براي اخذ راي مردم در نقاط مختلف استان اردبيل مستقر شده است و بيش از 30 هزار نفر عوامل اجرايي وظيفه راي گيري در شعيه ها را برعهده دارند.
در پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا در استان اردبيل 6 هزار و 609 نامزد به رقابت مي پردازند كه از اين تعداد 140 نفر در شهرها و سه هزار و 273 نفر در روستاها بعنوان اعضاي شوراهاي اسلامي شهر و روستا انتخاب خواهند شد.
خبرنگار:يعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7110/ 1257