۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۴۹
کد خبر: 82539542
T T
۰ نفر
نخستين نمايشگاه عكس و ابزار كار استادكاران قديم سنندج داير مي شود

سنندج- ايرنا- نخستين نمايشگاه عكس و ابزار كار استادكاران قديم شهر سنندج اول خرداد جاري در نگارخانه شهرداري اين شهر داير مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين نمايشگاه در ادامه مجموعه كار 'پيشه كۆنەكاني شاري سنه' داير شده و ابزار كار و عكس‌هاي استادكاران قديم مشاغل فراموش شده شهر سنندج را در معرض ديد بازديدكنندگان قرار داده است.
'پيشه كۆنەكاني شاري سنه' مجموعه‌اي از مشاغل قديمي شهر سنندج است كه توسط فريدون حسين پناهي مورد تحقيق و پژوهش قرار گرفته است.
اين مجموعه درقالب 60 جلد كتاب كه هر يك از آنها به يكي از مشاغل فراموش شده سنندج اختصاص دارد، چاپ مي‌شود.
نخستين جلد اين مجموعه با عنوان 'ئاسنگەري' آهنگري ابتداي سال 95 رونمايي شد و سوم آذر 95 نيز دومين جلد آن با عنوان 'مسگه‌ري' رونمايي شد.
فريدون حسين پناهي، نويسنده و محقق مجموعه علاوه بر تهيه كتب، مستندهايي در خصوص اين مشاغل نيز ساخته است و در ادامه نيز براي اولين بار نمايشگاه عكس و ابزار كار استادكاران قديم سنندج را برپا مي‌كند.
حسين پناهي در خصوص هدف از اين گردآوري گفت: هر يك از اين مشاغل قديمي، بخشي از تاريخ و فرهنگ كُردها است كه اگر به صورت مكتوب درنيايد، نسل آينده فرصت آشنايي با آن را از دست خواهند داد و هدف اساسي من از انجام آن، اداي دين به فرهنگ جامعه‌ و انجام رسالت انساني‌ ام بوده است.
نخستين نمايشگاه عكس و ابزاركار استادكاران قديم شهر سنندج از اول تا 6 ارديبهشت ماه در نگارخانه شهرداري سنندج داير و پذيراي بازديد علاقمندان است.
7348/6108
**خبرنگار: افسانه گلباغي/**انتشار دهنده: اميد بهمني