۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۲۴
کد خبر: 82539624
T T
۰ نفر
آیت الله اعرافی: حوزه علمیه آماده همكاری با رئیس جمهوری منتخب ملت است

قم - ایرنا - مدیر حوزه های علمیه كشور با تجلیل از حضور حماسه ساز ملت ایران در انتخابات 29 اردیبهشت گفت: حوزه علمیه آماده همكاری با منتخب ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش ایرنا، آیت الله علیرضا اعرافی روز یكشنبه در همایش بزرگ مبلغان ماه مبارك رمضان در شبستان مدرسه فیضیه قم، افزود: حوزه علمیه و نهادهای وابسته به آن در خدمت گفتمان انقلاب اسلامی با سرلوحه قراردادن توصیه های رهبر معظم انقلاب آماده همكاری با منتخبان ملت هستند.
وی حضور باشكوه مردم ایران در انتخابات را برگ زرین دیگری برای نظام اسلامی دانست و گفت: حضور شكوهمند ملت بزرگ ایران در انتخابات موجب اقتدار و افتخار نظام اسلامی است.
مدیر حوزه های علمیه كشور افزود: باید منتخب ملت ایران به وعده های خود در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با میثاق با آرمان های انقلاب و اسلام عمل كند و توصیه های رهبر معظم انقلاب و مراجع عظام تقلید را مورد توجه قرار دهد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار و دكتر حسن روحانی به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.
اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود با تاكید بر حفظ سنت های دیرین حوزه علمیه در تبلیغ، بهره گیری از روش های نوین در این زمینه را ضروری دانست و ادامه داد: حوزه علمیه به عنوان متولی تبلیغ علوم دینی در جامعه دارای بیش از هزار سال تجربه در امر تبلیغ است كه باید برای هر نوع پیشرفت در زمینه تبلیغ بر این سنت های دیرین تكیه كرد.
وی، روحانیان و مبلغان دینی را سربازان حضرت ولی عصر(عج) دانست و گفت: رسالت و اساس حوزه تبلیغ و رساندن پیام دین به مردم است.
وی تبلیغ علوم دینی را ریشه در ذات حوزه علمیه دانست و افزود: باید تجربه گران قیمت حوزه های علمیه در امر تبلیغ نظریه پردازی و در قالب ها و روش های نوین بازسازی شود.
امام جمعه موقت قم با برشمردن سنت های مهم تبلیغی حوزه علمیه در طول تاریخ ادامه داد: تبلیغ در حوزه با اخلاص، عشق، صبوری و شكیبایی در آمیخته است و برای اثرگذاری تبلیغ باید این شاخصه ها مورد توجه مبلغان قرار گیرد.
اعرافی، استفاده از فضای مجازی در امر تبلیغ را ضروری دانست و خاطرنشان كرد: فضای مجازی، شبكه های اجتماعی و رسانه ها فضاهایی است كه باید حوزه و مبلغان برای بروز رسانی امر تبلیغ ورود كنند.
وی، تبلیغ فراگیر در همه ابعاد زندگی، ارتباط صمیمی و چهره به چهره با مردم و فراگیری روش های نوین تبلیغ را از جمله سرفصل های مهم تبلیغ دانست و گفت: روحانیت بازنشستگی ندارد و باید روحانیان و مبلغان دینی حس تبلیغ را تا آخر عمر در خود تقویت كنند و در راه ادای این رسالت مهم گام بردارند.
مدیر حوزه های علمیه كشور، ماه مبارك رمضان را فرصتی خوب برای تبلیغ دانست و افزود: مطالعه مستمر و افزایش آگاهی نسبت به مسائل روز باید مورد توجه مبلغان دینی قرار گرفته ضمن این كه علاوه بر فعالیت تبلیغی در مساجد به تبلیغ های جمعی و گروهی نیز توجه شود.
اعرافی، با بیان این كه باید تبلیغ با محوریت مساجد صورت گیرد گفت: اگر مساجد در تراز اسلام و انقلاب اسلامی طراحی شوند بسیاری از مشكل های اجتماعی و فرهنگی امروز برطرف می شود.

** حوزه در قبال آسیب های اجتماعی مسئول است
وی در ادامه با بیان این كه حوزه علمیه در قبال آسیب های اجتماعی مسئول است گفت: افزایش طلاق، افزایش سن ازدواج، اعتیاد و حاشیه نشینی از جمله آسیب های اجتماعی است كه حوزه علمیه با تكیه بر معارف الهی می تواند نسخه های شفابخشی برای توقف و كاهش این آسیب های اجتماعی ارائه كند.
اعرافی، هجمه اعتقادی و اخلاقی به جوانان امروز را بسیار سنگین توصیف كرد و ابراز داشت: مبلغان علوم دینی باید با آشنایی كامل نسبت به هجمه های سنگین اعتقادی و اخلاقی و آموختن مهارت های ارتباطی با جوانان، قلب آنها را تسخیر و نور معنویت را در آن بتابانند.
مدیر حوزه های علمیه كشور، ادامه داد: گفتمان انقلاب اسامی، گفتمانی مترقی است و یكی از وظایف مبلغان دینی آشنا كردن نوجوانان و نسل های امروز با مبانی انقلاب اسلامی است.
وی آشنایی قشرهای مختلف مردم با حوزه علمیه و شناسایی افراد مستعد برای جذب به حوزه علمیه را از جمله دیگر وظایف مبلغان دینی برشمرد و خاطرنشان كرد: جذب افراد مستعد، هجرت علما به شهرها به منظور تقویت حوزه های علمیه استان ها و شهرهای مختلف كشور و نیز تقویت علمی حوزه های علمیه كشور در دستور كار است.
در این همایش آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و جمعی از مبلغان اعزامی در ماه مبارك رمضان حضور داشتند.
در ماه مبارك رمضان كه امسال از شنبه ششم خردادماه آغاز می شود، روحانیان برای تبلیغ به شهرها و روستاهای مختلف اعزام می شوند.
7404/ 1175 خبرنگار: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
۰ نفر