۱ خرداد ۱۳۹۶، ۸:۵۸
کد خبر: 82540214
T T
۰ نفر
ورزش زورخانه با شش طلا ركوردداركسب مدال در بازی های كشورهای اسلامی شد

باكو - ایرنا - تیم ورزش های زورخانه ای ایران با كسب شش نشان طلا و یك گردن آویز نقره ركورددار كسب مدال در چهارمین دوره بازی های كشورهای اسلامی شد.

مسابقات ورزش های زورخانه ای بازی های همبستگی كشورهای اسلامی با برگزاری سه رقابت حساس شب گذشته به پایان رسید و ورزشكاران در سه رشته كباده، چرخ چمنی و میل سنگین با یكدیگر به رقابت پرداختند.
در رشته كباده، محسن گلستانی زاده از ایران قهرمان شد و نماینده عراق در رده دوم قرار گرفت. نمایندگان آذربایجان و تاجیكستان مشتركاً سوم شدند.
در چرخ چمنی علی جلیجو عنوان قهرمانی را كسب كرد. آذربایجان دوم و افغانستان و تاحبكستان مشتركا سوم شدند. جلیجو با این مدال سومین مدال طلای خود را بعد از كسب مدال تیمی و چرخ تیز از آن خود كرد.
در میل سنگین مصطفی مفید با بالای سر بردن ٣٠٠ میل سنگین ضمن به جا گذاشتن ركورد بازی های همبستگی، به مدال طلا رسید. ورزشكاران عراق و آذربایجان دوم و سوم شدند. در این قسمت تاجیكستان هم به عنوان سوم مشترك رسید.
مهندس محسن مهرعلیزاده رئیس فدراسیون جهانی ورزش های زورخانه ای و كیومرث هاشمی رئیس كمیته ملی المپیك از نزدیك مسابقات فینال را تماشا كردند.
با احتساب نتایح امروز، تیم ملی ورزش های زورخانه ای یران با كسب شش طلا و یك نقره، ركورددار كسب مدال طلا در كاروان اعزامی ایران به بازی های همبستگی شد.
پیش از این علی علیجو در چرخ تیز، پژمان سكونتی در میل بازی و حركات تیمی (علی جلیجو، محسن گلستانی زاده، پژمان سكونتی، مبین زیبالقاء و هیمن میرزایی و سرمربیگری علیرضا غلامی) سه مدال طلای دیگر برای كشورمان كسب كردند.
همچنین مبین زیبا لقا (كردستان) عضو تیم ملی پهلوانی و زورخانه ای كشورمان موفق به كسب مدال نقره رشته سنگ زورخانه ای شد.
چهارمین دوره بازی های همبستگی كشورهای اسلامی با حضور نمایندگان 54 كشور اسلامی در 22 رشته ورزشی از 22 اردیبهشت ماه در باكو پایتخت جمهوری آذربایجان آغاز شده است و تا اول خردادماه ادامه دارد.
كاروان ایران نیز با تركیب 280 نفر (127 ورزشكار مرد و 31 ورزشكار زن) در 20 رشته به غیر از فوتبال و هندبال از 16 فدراسیون ورزشی در این بازی ها حضور دارند.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9052** 1067**
خبرنگار:گلی سفیدزاده انتشاردهنده:علی خورسندی
۰ نفر