۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۳۰
کد خبر: 82540666
T T
۰ نفر
همكاري هاي علمي دانشگاههاي ياسوج و فلورانس ايتاليا واردفاز اجرايي شد

ياسوج- ايرنا- تفاهم نامه همكاري هاي مشترك علمي، تحقيقاتي و پژوهشي دانشگاههاي ياسوج و فلورانس ايتاليا كه در اواخر سال گذشته ميلادي بين 2 دانشگاه به امضا رسيده بود پس از تبادل و رايزني هاي علمي بين اين دانشگاه ها به طور رسمي وارد فاز اجرايي و عملياتي شد.

به گزارش ايرنا، سرپرست دفتر همكاري‌هاي بين المللي دانشگاه ياسوج روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در اين زمينه با تشريح جزئياتي از اين تفاهم نامه 2جانبه گفت كه با اعزام نمايندگاني از 2 دانشگاه، نحوه و شرايط راه هاي گسترش همكاري هاي مشترك علمي، پژوهشي و تحقيقاتي برطرف و مورد بررسي قرار گرفت.
دكتر علي كاظمي اظهار داشت كه بر اساس اين تفاهم نامه مشترك بين 2 كشور، نمايندگان اعزامي از كشور ايتاليا بر همكاري ها و تعاملات گسترده پژوهشي و علمي با يكديگر تاكيد داشتند.
وي ابراز داشت: اعطاي بورس تحصيلي براي دانشجويان در رشته هاي شيمي و رياضي، اعزام استادان و ايجاد زمينه براي انجام مطالعات تحقيقاتي و پژوهشي در حوزه هاي مختلف متناسب با ظرفيت هاي بومي منطقه از جمله گياهان دارويي و گردشگري مهمترين مفاد و محورهاي اين تفاهم نامه 2 جانبه است.
وي يادآور شد كه براساس برنامه تنظيم شده و راهبردي در اين تفاهم نامه استادان و پژوهشگران دانشگاه ياسوج مي توانند از فرصت هاي مطالعاتي كوتاه مدت در مراكز آموزش عالي و پژوهشي در كشور ايتاليا و مراكز وابسته به دانشگاه فلورانس استفاده كنند.
دكتر كاظمي افزود كه جذب طرح هاي تحقيقاتي و تدوين طرح مشترك با استفاده از امكانات سخت افزاري و نرم افرازي 2دانشگاه، بهره مندي آنان از امكانات مشترك يكديگر از قبيل توان هاي فكري، تجربي، پژوهشي، آزمايشگاهي، كارگاهي، ارتباطات بين المللي، فضاي فيزيكي و همچنين فضاهاي تحقيقاتي، همكاري در برگزاري مشترك همايشها، سمينار، ميزگردها و كارگاه هاي آموزشي و همكاري در انجام پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي دانشجويان از جمله محورها اين تفاهم نامه است.
همچنين 2 تن از استادان و نمايندگان دانشگاه فلورانس ايتاليا كه به ياسوج سفر كرده اند با نشست هاي تخصصي با مسئولان دانشگاه مشغول تنظيم و بررسي محورها و مفاد تفاهم نامه 2 جانبه به ويژه در زمينه اعزام استادان و اعطاي بورس هاي تحصيلي دانشجويان هستند.
نماينده دانشگاه فلورانس ايتاليا نيز در اين زمينه گفت كه شرايط و زمينه براي اجراي اين تفاهم نامه در كشورش فراهم است.
پروفسور روسو ادامه داد: دانشگاه ياسوج از اكنون مي تواند تبادلات فرهنگي، علمي و تحقيقاتي خود را در مراكز وابسته به دانشگاه فلورانس در ايتاليا انجام دهد.
دانشگاه فلورانس يكي از بزرگ‌ترين و قديمي‌ترين دانشگاه‌ها در كشور ايتاليا در شهر فلورانس است
اين دانشگاه حدود 60 هزار دانشجو و داراي 12 دانشكده است كه بيشتر در رشته‌هاي معماري، مهندسي و طراحي صنعتي فعاليت دارد.
خبرنگار: حميد جهان**انتشار دهنده:حسينعلي راشكي
3016/8005