۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۰۸
کد خبر: 82544213
T T
۰ نفر
امام جمعه مهريز: احياي امر به معروف و نهي از منكر به همت مردم و مسئولان نياز دارد

يزد - ايرنا - امام جمعه مهريز گفت: احيا و اجراي كامل امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اسلامي به همت و همراهي جدي مردم و مسئولان نياز مبرم دارد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حجت الاسلام عبدالرضا محي الديني عصر روز چهارشنبه در همايش دبيران ستاد احياي امر به معروف شهرستان هاي استان يزد در محل باغ پهلوان پور مهريز با اشاره به حركت عظيم حضرت امام حسين(ع) براي احياي امر به معروف و نهي از منكر افزود: با همبستگي و اتحاد مردم و مسئولان تحقق و احياي امر به معروف و نهي از منكر انجام مي شود.
وي ادامه داد: اگر امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اسلامي اجرايي شود بدون شك جلو بسياري از آسيب هاي اجتماعي و ناهنجاري ها گرفته مي شود بنابراين همه افراد در قبال تحقق آن مسئول هستند.
امام جمعه مهريز تصريح كرد: در سايه نظام مقدس جمهوري اسلامي در سال هاي گذشته كارهاي بسيار خوبي براي تحقق امر به معروف و نهي از منكر در جامعه انجام گرفته و بايد فعاليت ها بيشتر شود.
محي الديني گفت: كار فرهنگ سازي براي تحقق امر به معروف و نهي از منكر بايد از ابتداي زندگي در كنار ساير برنامه هاي ديني در بين مردم و بخصوص در ميان نوجوانان و جوانان نهادينه شود.
همچنين يوسف مصيبي، معاون دستگاه هاي نظامي و قضايي ستاد امر به معروف و همچنين رئيس سازمان قضايي نيروهاي مسلح استان يزد قوانين كلي حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر را شرح داد و گفت: قانون حمايت از آمران به معروف و ناهيان از منكر قانون معين است و از ديگر قوانين حمايت مي كند.
در ادامه حجت الاسلام محمد فخرالديني دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر استان يزد نيز با اشاره به سياست هاي كلي در راستاي اجرا و احياي هر چه بهتر امر به معروف و نهي از منكر در جامعه اسلامي مواردي را تذكر داد.
در پايان اين مراسم، جمال اسلامي و محمد تقي زاده به ترتيب به عنوان دبير ستاد احياي امر به معروف شهرستانهاي ميبد و تفت معرفي شدند و حكم آنها توسط امام جمعه مهريز اعطا شد.
قانون حمايت از آمران به معروف ناهيان از منكر در فروردين سال 94 طي يك طرح دو فوريتي در مجلس شوراي اسلامي تصويب شد.
مركز شهرستان مهريز در 30 كيلومتري يزد واقع شده است.
7536/ 6197 خبرنگار:كاظم سبحان زاده*انتشار: فلاح
irnayazdd@