۴ خرداد ۱۳۹۶، ۲۰:۰۰
کد خبر: 82544730
T T
۰ نفر
فضاهاي مجازي مهم ترين منابع ايجاد اشتغال است

اردبيل - ايرنا - استاندار اردبيل با بيان اينكه فضاهاي مجازي مهم ترين منابع ايجاد اشتغال و درآمدزايي در دنياي كنوني مي باشد گفت: استان اردبيل براي كمك به معضل بيكاري به شدت نيازمند روي آوري به استفاده از اين ظرفيت كلان است.

به گزارش ايرنا ، مجيد خدابخش عصر پنجشنبه در نشست كارگروه تخصصي اشتغال استان اردبيل افزود: به خاطر پيشرفت هاي عظيم و شگرف در عرصه ارتباطات و فن آوري اطلاعات امروز انجام بسياري از فعاليت ها در جهان به سرعت به سوي فضاهاي مجازي كشيده مي شود و ما نيز خواسته و يا ناخواسته بايد خود را براي مواجهه با چنين فضايي آماده و مجهز كنيم.
او گفت: اكنون بازارهاي خريد و فروش مجازي در بسياري از شهرهاي دنيا راه اندازي شده اند كه مي توان از ظرفيت درآمدزايي آنها به عنوان تجربه‌ هاي موفق در ارتباط با حوزه آي سي تي استفاده كرد.
وي اظهار كرد : اين دانش در عرصه هاي مختلف زندگي انسانها رسوخ يافته و بسياري از نيازهاي كنوني جامعه به واسطه آن برطرف مي ‌شود و بايد به منظور ايجاد اشتغال ، نيازهاي جامعه را در استان اردبيل سنجيده و بر اساس آن به شكل مناسب برنامه ريزي كنيم.
وي با بيان اينكه دولت تدبير و اميد در چند سال اخير ظرفيت هاي مناسبي را در ايران و از جمله در استان اردبيل در حوزه آي سي تي فراهم كرده مشكل عمده استان هايي مانند اردبيل در اين ارتباط را پايين بودن ميزان تمايل و روي آوري مردم و به خصوص جوانان كه حجم اعظمي از جمعيت جوياي كار را تشكيل مي دهند به فعاليت در اين حوزه ذكر كرد.
وي ادامه داد: به نظر مي رسد كه علت اصلي كم بودن تمايل ، سطح پايين آگاهي جامعه از ظرفيت عظيم و بالاي درآمدزايي اشتغال در فضاهاي مجازي است و به همين خاطر بايد با استفاده از رسانه ها و ديگر ابزارهاي تاثيرگذار روي فرهنگ سازي در اين زمينه در استان اردبيل كار شود.
استاندار اردبيل گفت: اين استان پارسال در حوزه آي سي تي درآمدي نداشته و در رديف استان ‌هايي قرار دارد كه در اين ارتباط فقط هزينه مي ‌كند و ضروري است تا براي جبران عقب ماندگي هايمان در اين زمينه به سرعت برنامه ريزي و اقدام شود.
خبرنگار: مسعود وسيله ** انتشار دهنده: سيفعلي موسي زاده
6019/۶۰۱۶