قیمت هركیلو گوشت قرمز منجمد 220 هزار ریال/ كشاورزان نگران نهاده های دام وطیور نباشند

تهران - ایرنا - مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور با تاكید بر اینكه گوشت قرمز و مرغ منجمد مورد نیاز كشور برای ماه مبارك رمضان تامین است، گفت: قیمت هر كیلوگرم گوشت قرمز منجمد برزیلی وارداتی برای مصرف كنندگان حداكثر 220 هزار ریال است.

«علیرضا ولی» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با اشاره به اینكه در نخستین روز ماه مبارك رمضان ذخایر كالاهای اساسی از جمله گوشت مرغ و گوشت قرمز مورد نیاز كشور كافی است، افزود: با پیش بینی افزایش تقاضای بازار در ماه مبارك رمضان شركت پشتیبانی امور دام برای تنظیم بازار بخشی از ذخایر گوشت قرمز و گوشت مرغ خود را از هفته گذشته در استان های كشور توزیع كرده است.
وی اظهار داشت: امسال بیش از 2 هزار تن گوشت قرمز منجمد برزیلی كیفی با قیمت هر كیلو 210 هزارریال به استان های كشور ارسال شده است كه حداكثر باید با قیمت 220 هزار ریال به مصرف كنندگان عرضه شود.
به گفته وی، بخش خصوصی نیز در كنار شركت پشتیبانی امور دام 15 هزارتن گوشت قرمز گرم تامین و به بازار عرضه كرده است تا كمبودی در این زمینه احساس نشود.
این مقام مسئول با بیان اینكه بیش از ۹۰ درصد گوشت قرمز مورد نیاز كشور از تولیدات داخلی و كمتر از ۱۰ درصد از محل واردات تامین می‌شود ، افزود: از آنجایی كه ذائقه مصرف كنندگان بیشتر به مصرف گوشت قرمز گرم تمایل دارد، بخشی از واردات به صورت گوشت گرم از كشورهای قزاقستان، قرقیزستان و استرالیا انجام شده است كه در ماه مبارك رمضان به صورت شقه و با قیمت مصوب هر كیلوگرم 315 هزار ریال(۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان) در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند و افق توزیع می‌شود.
وی افزود: آمادگی داریم در ایام ماه مبارك رمضان بصورت شبانه روزی گوشت مرغ و گوشت قرمز موردنیاز سراسر كشور را تامین كنیم.

** نرخ هركیلو گوشت مرغ منجمد 57 هزارریال
مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كشور درباره وضعیت قیمت گوشت مرغ گفت: همچنین برای تنظیم بازار امسال 20 هزارتن گوشت مرغ منجمد با قیمت 53 هزار ریال درب سردخانه ها تحویل داده می شود كه در نهایت باید این محصول با نرخ 57 هزارریال به دست مصرف كنندگان برسد.
ولی افزود: در صورت نیاز استان ها گوشت مرغ و گوشت قرمز منجمد بدون هیچ محدودیتی به استان ها ارسال می شود و مشكلی در این زمینه نداریم.
به گفته وی، گوشت مرغ منجمد در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین و نمایشگاه های طرح ضیافت توزیع می‌شود.

**نهاده های دامی با قیمت زیر بازار عرضه می شود
ولی در پیامی به كشاورزان گفت: هیچ نگرانی برای تامین نهاده های دام و طیور از جمله كنجاله سویا و ذرت نداشته باشند.
وی با بیان اینكه نهاده های دامی مورد نیاز كشور تامین است، افزود: این نهاده ها بدون هیچ محدودیتی و با قیمت هایی كمتر از قیمت كف بازار به دست تولید كنندگان دام و طیور می رسد، بنابراین با نگرانی این محصولات را گران تر از بازار خریداری نكنند.
به گزارش ایرنا، شركت سهامی پشتیبانی امور دام كشور بنا به ماموریت سازمانی خود در زمان پیك مصرف به منظور تنظیم بازار وارد عمل شده و با عرضه ذخایر خود در زمینه گوشت مرغ منجمد، گوشت قرمز منجمد و نهاده های دامی تلاش در تامین منافع تولیدكنندگان و مصرف كنندگان دارد.
همچنین دولت دو روز گذشته و در آستانه ماه مبارك رمضان و به منظور كنترل سطح قیمت ها، دستورالعملی به واحدهای نظارتی ابلاغ كرد تا اقلام اساسی مورد تقاضای مردم كه در قالب 13 قلم كالا دسته‌بندی شده است،تحت نظارت بیشتری قرار گیرد.
با ابلاغ دستورالعمل‌ طرح نظارتی ویژه ایام ماه رمضان، شاهد نظارت بیشتر واحدهای نظارتی بر قیمت اقلام پرمصرف شامل لبنیات، پروتئین، برنج، روغن، قند، شكر، خرما، میوه، سبزیجات، شیرینی‌های پرمصرف، آش، حلیم، زولبیا و بامیه خواهیم بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت ، با افزایش تقاضای كالاهای پرمصرف در آستانه ماه مبارك، توزیع برنج ، شكر، گوشت و مرغ با قیمت مصوب از روز شنبه 31 اردیبهشت در سراسركشور آغاز شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.
بر این اساس با اقدامات ستاد تنظیم بازار، عرضه 30 هزار تن برنج، 20 هزار تن مرغ، 20 هزار تن شكر و روزانه 2 تا 3 هزار لاشه گوشت گوسفندی برای جلوگیری از افزایش قیمت ها آغاز شده است و بر اساس اظهارات مقام های مسوول وزارت جهاد كشاورزی هیچ گونه كمبودی در این زمینه وجود ندارد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با كانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9186**1561** خبرنگار: هما همت خواه**انتشار:مژگان توانا
۰ نفر