به گزارش روابط عمومي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي، حسين فلاح جوشقاني افزود: ارزيابي و رتبه بندي اپراتورهاي ارايه دهنده اينترنت پرسرعت براساس نظرسنجي از 35 هزار كاربر سرويس اينترنت پرسرعت (ADSL) و با هدف ايجاد فضاي رقابتي سالم و شفاف در بين اپراتورها و ارتقاي سطح كيفي و كمي اين سرويسها انجام شد.
اين مقام رگولاتوري اضافه كرد: فرايند نظرسنجي تلفني از مشتركان اپراتورها و سطحبندي آنها به تفكيك استان و انتشار نتايج آن همزمان با روشهاي الكترونيكي و پيامكي در سال جاري نيز به صورت مستمر ادامه دارد.
فلاح جوشقاني درباره نحوه رتبهبندي اپراتورها اظهار داشت: اپراتورها با توجه به ميزان امتياز رضايتمندي كسب شده از مشتركان، در پنج سطح دستهبندي ميشوند كه براساس آن امتيازهاي 90 تا 100 سطح يك، 80 تا 90 سطح دو، 70 تا 80 سطح سه، 60 تا 70 سطح چهارم و با كسب 60 امتياز سطح پنج را كسب ميكنند.
به گزارش ايرنا، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در تازه ترين گزارش خود شمار كاربران اينترنت پرسرعت را كه در آغاز دولت يازدهم سه ميليون و 500 هزار نفر بود، 37 ميليون نفر اعلام كرد كه رشد بيش از 10 برابري را ثبت كرده است.
همچنين ميزان رشد پهناي باند اينترنت بين الملل از 72 گيگابايت در 6 ماهه نخست سال 1392 به 673 گيگابايت در ثانيه رسيده است.
براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با كانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2078** 1559 ** تنظيم كننده: محمد مهدي بهرامي** انتشار: حسين عضدي فسا
معرفي اپراتورهاي برتر ارايه دهنده اينترنت پرسرعت
اپراتورهاي پنج استان موفق به كسب «سطح يك» رضايت مردمي شدند
۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۰۱
کد خبر:
82546384
تهران- ايرنا- معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اعلام كرد: براساس نتايج رتبه بندي استاني اپراتورهاي ارايه دهنده اينترنت پرسرعت (ADSL) برپايه نظرسنجي مردمي در زمستان پارسال، اپراتورها در پنج استان موفق به كسب «سطح يك » رضايت مردمي شدند.