۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶
کد خبر: 82546826
T T
۰ نفر
اليمن الان : امارات تصرف جزيره سقطري يمن را آغاز كرد

تهران-ايرنا-امارات رسما ظرف چند روزگذشته بابرقراري پروازهاي هوايي از ابوظبي به جزيره تحت تصرف سقطري يمن و اعطاي تابعيت اماراتي به ساكنان اين جزيره از نقش نظامي خود درائتلاف عربي براي اجراي نقشه اشغال برخي جزاير يمن سوء استفاده كرد.

به گزارش روز يكشنبه پايگاه خبري اليمن الان، امارات همچنين به اهالي جزيره سقطري و سه جزيره درسه، سمحه وعبدالكوري و دو جزيره صخره اي ديگر كه در ساحل اقيانوس هند در نزديكي خليج عدن 350 كيلومتري جنوب شبه جزيره عربي قرار دارند تابعيت داده است.
امارات در خلال سه سال تجاوزعربستان به يمن فقط به مداخله نظامي در اين كشور اكتفا نكرده بلكه با درخواست اعزام تفنگداران دريايي از آمريكا به يمن به بهانه مبارزه با القاعده اقدام به ايجاد پايگاه هاي نظامي در جزيره سقطري كرد.
جزيره سقطري كه به دليل بهره مندي از مزاياي خاص تنوع بيولوژيك داراي ثروت منحصر به فرد بوده ازجالب ترين مناطق روي كره زمين است از زمان علني شدن اختلافات عبد ربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي و فراري و امارات، يمن بيش از پيش مورد تجاوز و اقدامات مخفيانه اين كشور براي اشغال آن قرار گرفت به طوري كه دادن تابعيت اماراتي، ايجاد پايگاه هاي نظامي و ارسال تجهيزات نظامي به آن وافتتاح پروژه هاي مخابراتي وابسته به مخابرات امارات در آن طي ماه جاري از اقدامات اين كشور براي اشغال يمن است.
همچنين امارات اقدام به انتقال چندين گونه گياهي از جمله درخت دم الاخوين، لبان و ريحان زميني و سنگ هاي كمياب با كشتي هاي باري از جزيره سقطري به خارج كرده است.
اهالي جزيره سقطري همزمان با ورود هيات نظامي امارات به جزيره سقطري وهمدستي فرماندهان جنبش جنوبي استان ضالع با آنها براي برگزاري نشست بزرگ در اين جزيره ، خواستار اقدام فوري براي نجات جزيره و حفظ آن از خشكاندن برنامه ريزي شده و از سازمان يونسكو خواستند براي حفظ جزيره فورا مداخله كند.
عربستان همراه با چند كشور ديگر از ششم فروردين سال 94 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني ،دريايي و هوايي اين كشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادي رئيس جمهوري مستعفي يمن به قدرت كرد .اين تجاوز نظامي تاكنون نتيجه اي جز كشتار بيش از 12هزار يمني و زخمي شدن ده ها هزار تن ديگر و همچنين آواره شدن ميليون ها يمني و ويراني زيرساخت هاي اين كشور نداشته است.
خاورم** 1453 ** 1064
مترجم: آمنه دهقان** انتشار دهنده : فرشاد محسن زاده