۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵
کد خبر: 82546975
T T
۰ نفر
فراخوان پنجمين جشنواره موسيقي آواي اميد منتشر شد

زنجان - ايرنا - فراخوان پنجمين جشنواره موسيقي آواي اميد استان زنجان امسال زودتر از موعد مقرر منتشر شد تا هنرآموزان و هنرمندان موسيقي در شهريور امسال به رقابت با يكديگر بپردازند.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا از روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان، پنجمين جشنواره موسيقي آواي اميد اين استان با همكاري انجمن موسيقي و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در 2 بخش تك‌نوازي و گروه‌نوازي برگزار مي‌شود.
مهلت ارسال آثار تا ٢٦ مرداد سال جاري در نظر گرفته شده است و نتايج بازبيني آثار ارسالي نيز تا دوم شهريور اعلام مي شود.
پنجمين جشنواره موسيقي آواي اميد استان زنجان 10 تا 17 شهريور امسال برگزار مي شود.
طبق فراخوان اين جشنواره، بخش تك‌نوازي شامل سازهاي تار (ايراني و آذربايجاني)، سه‌تار، عود (بربط)، سنتور، آواز (ايراني و آذري)، ويولن (ايراني و كلاسيك)، كمانچه (ايراني و آذري)، قانون، تنبور، تنبك، دف، ني، پيانو، گيتار (كلاسيك و فلامنگو)، قوپوز (ساز آشيقي)، سازهاي بادي (بالابان، فلوت، ترومپت، كلارينت، سازدهني، فلوت ريكوردر)، قارمان و ناغارا است.
در بخش تك‌نوازي، گروه‌هاي سني خاصي براي برخي از سازها در نظر گرفته شده به‌گونه‌اي كه در بخش تك‌نوازي سازهاي سه‌تار، تار ايراني، عود، سنتور، ويولن، قانون، تنبك، پيانو، گيتار، فلوت و فلوت ريكوردر و ساز دهني، گروه‌هاي سني الف؛ تا پايان ١٤ سال (متولدين از ابتداي ١٣٨٣ به بعد)، گروه سني ب؛ از ابتداي ١٥ تا پايان ١٩ سال (متولدين از ابتداي ١٣٧٨ تا پايان ١٣٨٢) و گروه سني ج؛ از ٢٠ تا پايان ٣٠ سال (متولدين ١٣٦٧ به بعد) در نظر گرفته شده‌اند.
در بخش تك‌نوازي ساز قوپوز، آواز (سنتي و آذري)، تنبور، دف، ني، ترومپت و كلارينت، بالابان، كمانچه آذري، تار آذري، قارمان و ناغارا نيز گروه‌هاي سني عبارتند از:
الف: تا پايان ١٨ سال (متولدين ١٣٧٩ به بعد)
ب: از ١٩ تا پايان ٢٥ سال (متولدين از ابتداي ١٣٧٢ تا پايان ١٣٧٨)
ج: از ٢٦ تا ٤٠ سال (متولدين از ابتداي ١٣٧١ تا پايان ١٣٥٧)
طبق فراخوان اين جشنواره، حدنصاب تعداد شركت‌كنندگان در بخش تك‌نوازي در هر گروه سني ٦ نفر بوده و در صورتي كه تعداد شركت‌‌كنندگان كمتر از اين تعداد باشد، شركت‌كنندگان با صلاحديد هيئت بازبيني وارد بخش جنبي خواهند شد.
هر شركت‌كننده موظف است طبق جدول قطعات و گروه‌هاي سني مربوطه فقط يك قطعه از ميان قطعات اجباري و نيز يك قطعه اختياري را انتخاب كرده و به‌ صورت فايل تصويري DVD با فرمت mp٤ اجرا كرده و به اداره امور هنري اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان ارسال كند،در صورت پذيرفته شدن براي اجراي صحنه‌اي حداكثر 10 دقيقه براي 2 قطعه در نظر گرفته شده است.
طبق شرايط اعلامي در فراخوان، فقط سازهاي ذكر شده در جدول مي‌توانند در جشنواره شركت كنند.
ساير سازها مي‌توانند در بخش جنبي به‌صورت مهمان (و نه در بخش مسابقه) و با صلاحديد دبير جشنواره شركت كنند.
فيلم‌ها بايد در خانه (نه در استوديو) و با دوربين‌هاي ساده فيلم‌برداري شوند و بدون هيچگونه افكت صوتي و تصويري و بدون هيچگونه دستكاري و تدوين ضبط شود. تصوير چهره شخص بايد كاملاً واضح باشد.
در اجراي صحنه‌اي تك‌نوازي، در هر گروه سني يك نفر به‌عنوان نفر برتر و يك نفر به‌عنوان شايسته تقدير انتخاب خواهند شد.
در بخش گروه‌نوازي نيز، پنج گروه برتر در حوزه‌هاي آشيقي، سنتي، كلاسيك، پاپ و آذري در اجراي صحنه‌اي توسط هيئت داوران تنديس جشنواره، لوح‌هاي تقدير و هداياي نقدي دريافت مي‌كنند.
كليه اعضا گروه بايستي از هنرمندان بومي استان زنجان باشند، همچنين هيچ‌گونه سقف سني براي شركت‌كنندگان در بخش گروه‌نوازي در نظر گرفته نشده است و تمامي گروه‌هاي سني حق شركت در جشنواره را دارند.
به گزارش ايرنا، چهارمين جشنواره استاني موسيقي آواي اميد با شركت بيش از 450 نفر در 2 بخش تك نوازي و گروه نوازي از 12 تا 18 بمهن جاري در زنجان برگزار شد.
/6085/7312
دريافت كننده: حسن اكبري** انتشار دهنده: رويا رفيعي