۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82547022
T T
۰ نفر

شناسایی گونه جدید اسفنج گوشتخوار

۷ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۲
کد خبر: 82547022
شناسایی گونه جدید اسفنج گوشتخوار

تهران - ایرنا - محققان كانادایی گونه جدیدی از اسفنج گوشتخوار را در شمال اقیانوس اطلس شناسایی كردند. طول این اسفنج عجیب كه Cladorhiza kenchingtonae نام دارد، به دو متر می‌رسد و سطح آن از خارهای میكروسكوپی شیشه‌ای پوشیده است.

به گزارش روز یكشنبه گروه اخبار علمی ایرنا از ساینس دیلی، با وجودیكه كشف این اسفنج عجیب در هفته جاری رسما اعلام شد، اولین شناسایی آن توسط محققان موسسه اقیانوس شناسی بدفورد به سال 2010 میلادی باز می‌گردد. در آن زمان محققان به دنبال گونه‌های جدید نبودند، اما زمانی كه این اسفنج را مشاهده كردند، متوجه شدند تا كنون چیزی شبیه به آن ندیده‌اند و یك نمونه برداشتند.
از آن زمان تا كنون این نمونه مورد مطالعه و تحقیق قرار گرفته است.این گونه جدید در عمق سه كیلومتری اقیانوس شناسایی شده و خوشبختانه در آب‌های سطحی وجود ندارد.
در اقیانوس‌ها گونه‌های مختلفی از اسفنج ها وجود دارند. معمولا این جانوران دریایی به صورت انفعالی مواد مغذی را از جریان آب دریافت می‌كنند. اما برخی از گونه ها ترجیح می‌دهند از گوشت جانداران به عنوان رژیم غذایی استفاده كنند. در سال 2014 میلادی نیز چهار گونه از اسفنج های گوشتخوار در آب‌های دور از ساحل كانادا و در نزدیكی آتشفشان‌های زیر اقیانوس شناسایی شدند.
علمی (6)**9259**1440
مترجم: سپیده علی كاشانی
۰ نفر