۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82548548
T T
۰ نفر

تمهيدات ويژه پليس براي ماه رمضان

۸ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۲
کد خبر: 82548548
تمهيدات ويژه پليس براي ماه رمضان

كرمان - ايرنا - فرمانده انتظامي استان كرمان ضمن ارسال پيامي با تبريك فرا رسيدن ماه مبارك رمضان از تمهيدات ويژه پليس در اين ايام خبر داد.

به گزارش روز دوشنبه پليس كرمان، سردار رضا بني اسدي فر ضمن عرض تبريك به مناسبت فرا رسيدن ماه مبارك رمضان و با آرزوي قبولي طاعات و عبادات مردم مومن و روزه دار، مواردي را در به منظور رعايت قداست و حرمت اين ماه پرفيض و بركت خاطر نشان كرد.
وي افزود: روزه خواري در ملا عام از نظر شرعي حرام و از گناهان كبيره است لذا در ايام ماه مبارك رمضان از اذان صبح تا اذان مغرب خوردن و آشاميدن در معابر عمومي و ملا عام ممنوع است.
سردار بني اسدي فر افزود: عرضه مواد خوراكي در مكان هايي چون اغذيه فروشي ها، رستوران ها، چلوكبابي ها و واحدهاي صنفي در معرض ديد عموم از اذان صبح تا اذان مغرب مجاز ممنوع است.
وي ادامه داد: آن دسته از اماكن اقامتي و پذيرايي كه به منظور ارائه خدمات به مسافران مجوز لازم را از اداره نظارت بر اماكن عمومي اخذ كرده اند برابر شرايط و ضوابط خاصي كه ابلاغ خواهد شد و با رعايت شئون اسلامي و جوانب شرعي در محل هاي كاملا استتار شده فقط از مسافران پذيرايي مي كنند.
وي تصريح كرد: ماموران اداره نظارت بر اماكن عمومي به طور مستمر از واحدهاي صنفي سطح شهر بخصوص مراكز اقامتي، پذيرايي و اغذيه فروشي ها بازديد، كنترل و نظارت لازم را به عمل مي آورند.
وي ادامه داد: لذا از متصديان واحدهاي صنفي و مردم تقاضا مي شود با ماموران در اين راستا همكاري لازم را داشته باشند.
فرمانده انتظامي استان كرمان عنوان كرد: اتاق اصناف و اتحاديه هاي صنفي به منظور رعايت حرمت ماه مبارك رمضان و جلوگيري از هرگونه تخلف در واحدهاي صنفي، نسبت به فعال كردن بازرسان مربوطه اقدام و به طور مستمر از واحدهاي صنفي تحت پوشش بازديد خواهند كرد.
اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه اجراي هرگونه مراسم جشن و شادماني در ليالي قدر و شهادت مولاي متقيان حضرت علي (ع) توسط تالارها، اماكن اقامتي، پذيرايي، سينماها و تماشاخانه ها مطلقا ممنوع است افزود: از كسبه و بازاريان تقاضا مي شود در ليالي قدر با نصب بيرق و پرچم عزا بر سردر واحدهاي صنفي، ارادت خود را به ائمه اطهار (ع) نشان دهند.
وي در پايان از شهروندان درخواست كرد، هرگونه موارد تخلف مانند روزه خواري و غيره را با شماره تلفن هاي 110 و يا با شماره هاي 2183205 - 2183197 - 2183196 (اداره نظارت بر اماكن عمومي) اطلاع دهند.
خبرنگار: سميه حسن شاهي ** انتشار دهنده: نجمه حسني
7440/3029