۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۳۱
کد خبر: 82549687
T T
۰ نفر
آتش سوزی كارخانه تولید نشاسته صنعتی در شهرك صنعتی جی اصفهان  خاموش شد

اصفهان- ایرنا - حریق گسترده كارخانه تولید نشاسته صنعتی واقع در شهرك صنعتی جی اصفهان با تلاش نیروهای آتش نشانی مهار و خاموش شد.

مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه ساعت 9 و 19 دقیقه صبح امروز در كارخانه تولید نشاسته صنعتی در شهرك صنعتی جی اصفهان رخ داد .
محمد شریعتی افزود: پس از اعلام به اتاق فرمان مركز آتش نشانی و با توجه به احتمال وسعت بیشتر حریق تیم آتش نشانی شهرك صنعتی جی به همراه ایستگاه های آتش نشانی شماره 15 ،7 ،4 ، 6 و 19 با پشتیبانی دو دستگاه خودروی نردبان، پنج دستگاه خودرو اطفائیه سنگین و فوق سنگین، یك دستگاه خودرو آبرسان و خودرو حامل دستگاه تنفسی به محل اعزام شدند.
افزود: مدیران مناطق یك و چهار عملیاتی و افسران كشیك وقت نیز همراه با تیم های عملیاتی مذكور توسط ستاد فرماندهی آتش نشانی اصفهان راهی محل حادثه شدند.
وی ادامه داد: تیم های عملیاتی پس از حضور در محل، شاهد حریق نیمه سنگین در قسمت انبار و تولید ساختمان سه طبقه كارخانه تولید نشاسته صنعتی بودند كه به دلیل حرارت زیاد و دود ناشی از حریق و نیز وجود مواد مشتعل در این مكان ، احتمال سرایت آتش به دیگر نقاط را افزایش می داد.
وی بیان كرد: تیم های عملیاتی به منظور جلوگیری از گسترش آتش از چهار جهت نسبت به اطفاء محل اقدام كردند.
مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی اصفهان ادامه داد: هم اكنون حریق كنترل و خاموش شده است و با توجه به كندسوزی نشاسته، ماموران آتش نشانی در حال لكه گیری و پاك سازی محل با هدف یافتن آخرین شعله های آتش هستند.
شریعتی با تاكید بر اینكه ایمنی در كارخانه هایی كه با مواد غذایی و مواد قابل اشتعال سر و كار دارند باید اولین اقدام قبل از هر فعالیتی باشد تصریح كرد: لحظه ای بی احتیاطی می تواند فاجعه ای انسانی و مالی به همراه داشته باشد بنابراین كاركنان واحدهایی از این قبیل باید تمامی موارد احتیاط و ایمنی را رعایت كنند.
وی خاطرنشان كرد: با توجه به وسعت و امكان سرایت حریق به دیگر نقاط، این آتش می توانست خسارات جبران ناپذیری را به بار آورد كه با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان كنترل شد.
شریعتی گفت: این حریق خسارت جانی نداشته و علت حادثه و میزان خسارت وارده توسط كارشناسان علت یابی حریق سازمان در دست بررسی است.
ت/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنیون- انتشاردهنده: عمادی