۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82549749
T T
۰ نفر

سرگردانی 400 زائر ایرانی در عراق

۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۱۰
کد خبر: 82549749
سرگردانی 400 زائر ایرانی در عراق

مشهد- ایرنا- مدیركل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: 400 زائر كه از مشهد توسط یك شركت غیرمجاز عازم عراق شدند هم اینك در آن كشور دچار مشكلات زیادی شده اند.

جواد شاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مسئول یك كاروان غیرمجاز 400 زائر را از مشهد به عراق منتقل كرده اما هزینه های هتل و بلیت هواپیما آنها را پرداخت نكرده و هم اینك متواری است.
وی ادامه داد: هزینه اسكان زائران در نجف اشرف و كربلا پرداخت نشده و به همین دلیل گذرنامه آنها هم اینك در اختیار صاحبان هتل محل اسكانشان در عراق باقی مانده است.
مدیركل حج و زیارت خراسان رضوی گفت: بلیت برگشت نیز برای این زائران خریداری نشده لذا از آنجا كه زائران از یك شركت غیرمجاز استفاده كرده اند باید خانواده های آنها در ایران هزینه های هتل و برگشتشان را بپردازند و سپس موضوع را از مراجع قضایی پیگیری كنند.
وی پیرامون مسئولیت سازمان حج و زیارت نسبت به این رخداد نیز گفت: این سازمان اطلاع رسانی لازم را در خصوص استفاده نكردن مردم از شركتهای غیرمجاز انجام داده است. در شرایط فعلی به دلیل استفاده این زائران از یك شركت غیرمجاز، سازمان حج و زیارت مسئولیتی در خصوص پرداخت هزینه های زائران ندارد.
از ابتدای امسال 20 هزار نفر در قالب 500 كاروان از خراسان رضوی به عتبات عالیات در كشور عراق اعزام شده اند.
خبرنگار: توحید آرش نیا **انتشاردهنده: حسین كریم زاده
7498/1858
۰ نفر