۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷
کد خبر: 82551334
T T
۰ نفر

فرماندار:انديمشك از نرخ بالاي بيكاري رنج مي برد

۱۰ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۳۷
کد خبر: 82551334
فرماندار:انديمشك از نرخ بالاي بيكاري رنج مي برد

انديمشك-ايرنا-فرماندار شهرستان انديمشك با اشاره به اهميت اشغال جوانان تحصيلكرده بومي گفت:شهرستان انديمشك از آمار بالاي بيكاري رنج مي برد و دستگاه هاي اجرايي با تمام توان براي حل اين معضل بسيج شده اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا پيمان جهانگيري روز چهارشنبه در نشست شوراي اشتغال در محل فرمانداري افزود:بومي سازي اشتغال يكي از مهمترين نيازهاي منطقه و از مطالبات مردمي است.
وي افزود:استفاده از افراد بومي در فرصت هاي ايجاد شده شغلي يكي از مهمترين اولويت هاي شهرستان انديمشك است.
جهانگيري گفت:سه كميته اقتصاد و اشتغال،فرهنگي -اجتماعي و توسعه - عمران در شهرستان انديمشك در روزهاي آتي فعاليت تخصصي خود را در حوزه هاي مربوطه آغاز مي كنند.
وي افزود:اين كميته ها در راستاي تحقق شعار سال و توجه به منويات رهبر معظم انقلاب با برنامه ريزي اصولي وارد كار مي شوند.
فرماندار انديمشك گفت:حمايت از سرمايه گذاران و جذب آنها براي راه اندازي كارگاهها و واحدهاي توليدي نيز از اولويت هاي شهرستان است.
وي بيان كرد:توسعه مشاغل خانگي و حمايت از طرح هاي مرتبط با اين موضوع نيز در شهرستان انديمشك ضرورت دارد و براي اين مهم برنامه ريزي شده است.
جهانگيري گفت:بخش كشاورزي انديمشك نيز به عنوان يكي از مهمترين ظرفيت هاي شهرستان در سال هاي گذشته مغفول مانده بود كه فعاليت هاي اين بخش نيز به صورت تخصصي در حال انجام است.
وي بيان كرد:در بخش كشاورزي طرح هايي مانند شيلات د پروژه هاي شاخص ديگر روند بسيار خوبي طي كرده و بزودي شاهد آثار مثبت اين طرح ها در اشتغالزايي خواهيم بود.
وي تاكيد كرد:ظرفيت هاي مغفول مانده شهرستان انديمشك در ايجاد اشتغال بكارگيري شده و در ماههاي آتي نتيجه اين تلاش ها در سطح شهرستان نمود خواهد داشت.
فرماندار انديمشك با اشاره به ظرفيت بانوان شهرستان در صنايع دستي و قالي بافي گفت:حدود 2 هزار نفر از بانوان شهرستان انديمشك در صنعت فرش بافي مشغول فعاليت هستند كه به منظور حمايت از اين بانوان و زنان سرپرست خانوار در سطح استان پيگيري شده تا با حمايت بهتر از اين افراد انگيزه فعاليت آنها بيشتر شود.
در اين نشست راهكارهاي لازم در استفاده بهينه از ظرفيت هاي كشاورزي،صنايع دستي و غيره مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
7281/6068
خبرنگار:زهرا دهقان-انتشار:محمدعلي فريدپناه