۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۱۶
کد خبر: 82551512
T T
۰ نفر
نجات و رها سازي چهار راس توله گراز وحشي توسط محيط بانان شاهيندژ

مهاباد- ايرنا- فرمانده يگان حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي گفت: چهار راس توله گراز وحشي گرفتار در استخر توسط محيط بانان شاهيندژ نجات يافتند و در طبيعت رها سازي شدند.

محمد خليلي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در پي دريافت گزارشي از كشاورز دوستدار محيط زيست در روستاي محمودآباد عليا از توابع شهرستان شاهيندژ مبني بر گرفتار شدن چهار راس توله گراز وحشي نابالغ در داخل استخر آب كشاورزي ماموران يگان حفاظت منطقه به محل اعزام شدند.
وي بيان كرد: ماموران با احتياط كامل بدون وارد شدن صدمه اي به اين حيوانات اقدام به خفت گيري و خارج كردن توله گرازها از داخل استخر كردند.
خليلي گفت: اين توله گرازها پس از تائيد سلامت جسماني شان توسط ماموران يگان حفاظت محيط زيست شاهيندژ در طبيعت رها سازي شدند.
فرمانده يگان حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي اين اقدام كشاورز دوستدار محيط زيست را ستود و از مردم روستاها و جوامع محلي خواست تا در صورت مشاهده چنين مواردي موضوع را به ادارات حفاظت محيط زيست شهرستان يا استان اطلاع دهند.
به گزارش ايرنا آذربايجان غربي از تنوع زيستي بسياري در زمينه حيات وحش و در مناطق مختلف برخوردار است كه آن را مديون طول جغرافيايي طويل استان و نيز وجود زيستگاه هاي مناسب است.
حيات وحش اين استان از انواع پرندگان آبزي و كنار آبزي، ماهي ها و آبزيان، چهارپايان و حيواناتي مانند گوزن زرد، خرس، گرگ، شغال و گربه وحشي و ساير حيوانات تشكيل شده است.
علاوه براين حيوانات، پرندگان مهاجر بسياري مانند درناها و فلامينگوها نيز از مناطق شمالي و سيبري به استان مهاجرت مي كنند كه مناظر بسيار دل انگيزي را در دشت هاي استان به تصوير مي كشد.
7125/3093 ** خبرنگار: طاهره نويد آرين **انتشار دهنده: پيمان پاكزاد