۱۱ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۳۵
کد خبر: 82551533
T T
۰ نفر
تايلند ادعاي مالزي در مورد تبديل جنوب اين كشور به مخفيگاه تروريست ها را رد كرد

كوالالامپور - ايرنا - 'پرايوت چان اوچا' نخست وزير تايلند روز پنجشنبه ادعاي مقامات مالزي در مورد فعاليت گروه تروريستي داعش در جنوب تايلند و تبديل اين منطقه به مخفيگاه تروريست ها را رد كرد.

به گزارش ايرنا، نخست وزير تايلند به خبرنگاران، گفت اطلاعاتي كه نشان دهد اعضاي گروه تروريستي داعش در جنوب تايلند مخفي شده و يا در حملات اخير در اين منطقه درگير بوده اند، وجود ندارد.
به نوشته تارنماي روزنامه 'بانكوك پست'، وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري كه نظر 'چان اوچا' را در مورد اظهارات مقامات مالزي و ادعاي فعاليت داعش در جنوب تايلند جويا شد، اين موضع را اتخاذ كرد.
مقامات مالزي مدعي شده بودند جنوب تايلند به عنوان مخفيگاه تروريست ها مورد استفاده قرار مي گيرد. آنها ادعا كردند برخي از حملات خشونت آميز اخير در اين كشور كار گروه تروريستي كه مسئوليت يك حمله بزرگ در انگلستان را اخيرا برعهده گرفت.
يك بيمارستان نظامي در بانكوك پايتخت تايلند اول خرداد ماه شاهد انفجار بمب بود كه براثر آن بيش از 20 نفر مجروح شدند.
خبرنگار از نخست وزير تايلند سئوال كرد آيا او مي تواند تاييد كند هيچ ارتباطي بين گروه تروريستي و حملات در منطقه وجود ندارد كه 'چان اوچا' گفت كه او نمي تواند قاطعانه چنين پيوندي را اعلام كند.
وي گفت كه هيچ ارتباطي در تحقيقات در مورد موارد اخير و همچنين ارتباط نيروهاي شورشي جنوب كشور مشاهده و كشف نشده است.
نخست وزير تايلند گفت كه به مقامات امنيتي دستور داده است از نزديك نظارت بر جنوب داشته باشند تا اطمينان حاصل شود هيچ سازمان و گروه افراطي بين المللي از اين وضعيت براي اهداف خود بهره برداري نكند.
وي در پاسخ به پرسشي در مورد پيشرفت برنامه دولت براي تعيين 'مناطق امن' در مناطق ناآرام جنوب تايلند، گفت: بحث در مورد اين موضوع در حال انجام است و هر دو طرف نياز به كار بر روي جزئيات دارند.
نمايندگان دولت تايلند و نمايندگان گروه جدايي طلبان مسلمان پاتاني (مارا پاتاني) از سال گذشته مذاكرات براي ايجاد 'مناطق امن' را به عنوان يك گام در جهت اعتمادسازي آغاز كنند.
استقلال طلبان مسلمان در استان هاي 'يالا'، 'پاتاني' و 'ناراتيوات' در جنوبي ترين بخش تايلند چند سالي است براي جدايي از اين كشور مبارزه مسلحانه انجام مي دهند.
درگيري هاي بيش از يك دهه اي در جنوب تايلند كه بودايي ها حضور گسترده اي در اين منطقه دارند از سال 2004 تاكنون باعث كشته شدن بيش از 6 هزار و 500 نفر شده است.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپيمان يغمايي