۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۰۱
کد خبر: 82552957
T T
۰ نفر
طرح های آبرسانی به 87 روستای آذربایجان غربی با اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرا شد

ارومیه- ایرنا- مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: اجرای طرح های آبرسانی به 191 روستای این استان از محل اعتبارهای صندوق توسعه ملی در سال گذشته كلید خورد و تاكنون نیز عملیات آبرسانی به 87 روستا در این حوزه اعتباری به اتمام رسیده است.

كاظم محمدی اقدم روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تاكید بر اینكه این طرح ها تا پایان امسال به بهره برداری می رسد، افزود: با راه اندازی 25 مجتمع چند روستایی و 31 مجتمع تك روستایی، 190 هزار روستایی دیگر به جمع مشتركان آب و فاضلاب روستایی در آذربایجان غربی افزوده شوند.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی ادامه داد: تخصیص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی جهشی چشمگیر در اجرای طرح های آبرسانی به روستاها در استان ایجاد كرد و تداوم آن می تواند روند خدمت رسانی این شركت را شتاب ببخشد.
به گفته محمدی اقدم در قالب اختصاص اعتبار از محل صندوق توسعه ملی 462 میلیارد ریال اعتبار برای روستاهای آذربایجان غربی تصویب شده و تخصیص یافته است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی افزون بر 2 هزار و 800 روستا دارد كه از این تعداد، 2 هزار و 180 روستا بالای 20 خانوار است و حدود 2 هزار روستا تحت پوشش خدمات شركت آب و فاضلاب روستایی قرار دارد.
برای تامین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی روستاهای تحت پوشش استان نزدیك به یكهزار و 500 منبع تامین آب، 145 هزار متر مكعب مخزن، بیش از چهار هزار كیلومتر خط انتقال و 6 هزار و 100 كیلومتر شبكه توزیع احداث شده است.
سال گذشته 244 روستای استان با 123 هزار نفر جمعیت با اجرای یكهزار و 166 كیلومتر لوله گذاری، پنج هزار مترمكعب مخزن ذخیره آب و بهسازی و بازسازی 152 دهنه چشمه از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار شده اند.
اعتبارات مصوب بخش آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی از ابتدای فعالیت دولت یازدهم، چهار برابر و اعتبارات تخصیص یافته نیز سه برابر رشد داشته است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی