۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷
کد خبر: 82553245
T T
۰ نفر

راه اندازي 2 مركز يادگيري در شهرستان سروآباد

۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۷
کد خبر: 82553245
راه اندازي 2 مركز يادگيري در شهرستان سروآباد

سنندج- ايرنا- معاون نهضت سوادآموزي آموزش و پرورش استان كردستان از راه اندازي و ايجاد 2 مركز يادگيري در شهر سروآباد و شهر هورامان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، رمضان يوسفي روز شنبه در اولين جلسه شوراي پشتيباني نهضت سوادآموزي شهرستان سروآباد اظهار كرد: يكي از اولويت هاي مهم سازمان نهضت سوادآموزي كشور و سياست هاي حوزه سوادآموزي استان كردستان راه اندازي مراكز يادگيري در شهرستان ها و بخش هاي استان است.
وي ادامه داد: مراكز يادگيري يك ظرفيت و يك فرصت هستند كه در اين مراكز تنها بحث سواد آموزي مطرح نيست، بلكه چند مقوله و چند موضوع در دستور كار اين مراكز است.
معاون نهضت سوادآموزي آموزش و پرورش استان كردستان اضافه كرد: باتوجه به اينكه در مراكز يادگيري هم افراد بي سواد و هم كم سواد حضور دارند، در كنار آموزش سواد پايه، مهارت هاي زندگي، مهارت هاي اجتماعي، حقوق شهروندي و حرفه آموزي به آنها آموزش داده مي شود.
وي افزود: در مراكز يادگيري براي آموزش افراد بي سواد و كم سواد از ظرفيت ساير دستگاه هاي اجرايي نظير فني و حرفه اي، مراكز بهداشت، علوم پزشكي، صنعت معدن و تجارت نيز استفاده خواهد شد.
وي گفت: با حمايت هاي فرمانداري و مديريت آموزش و پرورش شهرستان سروآباد در تلاش هستيم 2 مركز يادگيري را در شهرهاي سروآباد و هورامان راه اندازي كنيم.
يوسفي اظهار كرد: باتوجه به اينكه يكي از مشكلات افراد بي سواد و كم سواد جامعه در بحث حقوق شهروندي و عدم آشنايي با مهارت هاي اجتماعي و زندگي است، راه اندازي مراكز يادگيري براي آموزش اين قشر جامعه گامي بسيار مثبت و تاثيرگذار است.
وي ادامه داد: مهمترين ويژگي مراكز يادگيري متمركز بودن است كه به صورت پراكنده نيستند و در اين مراكز افراد بي سواد و كم سواد كه از قبل شناسايي شده اند، متمركز خواهند شد.
وي به مشكلات حوزه آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: مشكلات آموزش و پرورش را تنها با اعتبارات دولتي نمي توان برطرف كرد و در اين راستا نيازمند ورود خيرين و توانمندان جامعه به اين حوزه هستيم.
به گفته وي، در شهرستان بانه 40 مدرسه توسط خيرين مدرسه ساز احداث شده است كه اين اقدام خيرين بسيار ارزشمند و قابل ستايش است.
معاون نهضت سوادآموزي آموزش و پرورش استان كردستان در پايان به انسداد مبادي بي سوادي اشاره كرد و گفت: خوشبختانه در چند سال اخير انسداد مبادي بي سوادي در استان كردستان بسيار مثبت بوده به طوريكه در فاصله سال هاي 90 تا 95 استان كردستان در زمينه رشد خالص سوادآموزي رتبه چهارم كشور و در زمينه رشد ناخالص رتبه دوم كشوري را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ايرنا، شهرستان سروآباد با 2 بخش مركزي و هورامان و جمعيتي افزون بر 52 هزار نفري در فاصله 90 كيلومتري از سنندج مركز استان كردستان واقع شده و 24 كيلومتر مرز با كشور عراق دارد.
7354/6108
**خبرنگار: فرزاد آداك/**انتشار دهنده: اميد بهمني
** آگاهي از آخرين اخبار استان كردستان در كانال زير:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg