۱۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۴
کد خبر: 82553522
T T
۰ نفر
لغو قانون 150 ساله ممنوعیت توهین به ادیان در دانمارك

تهران - ایرنا - تارنمای روسی 'آر تی' نوشت: قانون گذاران دانماركی قانون 150 ساله این كشور مبنی بر 'ممنوعیت توهین به ادیان' را لغو كردند. قانونی كه به موجب آن هرگونه اهانت به مقدسات یك دین در ملاء عام، از جمله آتش زدن كتب آسمانی، پیگرد قانونی به همراه داشت.

به گزارش ایرنا، این تارنمای روسی با اشاره به تاریخچه این قانون، افزود:اگرچه این قانون از مدت ها قبل در ساختار جزایی دانمارك وجود داشته است اما تنها در چند مورد محدود، به مجازات افراد انجامیده است.
به نوشته این تارنما، درسال 1938، چهار تن به جرم نمایش پلاكاردهای ضدیهودی محاكمه شدند و به دنبال آن در سال 1946 عده ای به سبب اجرای مراسم غسل تعمید در یك مهمانی به پرداخت جریمه نقدی محكوم شدند. علاوه براین ، 46 سال قبل نیز دو تهیه كننده رادیویی به علت روی آنتن بردن ترانه ای در استهزای دین مسیحیت، محاكمه شده اما در نهایت از اتهامات تبرئه شدند.
این تارنمای روسی درادامه نوشت: دیروز(جمعه)با رأی اكثریت نمایندگان پارلمان دانمارك، بند 140 قانون اساسی این كشور لغو شد. بندی كه به موجب آن ' هر فردی كه در ملاء عام به اصول و یا مقدسات پیروان یك مذهب اهانت نماید محكوم به پرداخت جریمه نقدی و یا تحمل 4 ماه حبس خواهد شد'.
اروپام**شجاع**1590
۰ نفر