۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۳
کد خبر: 82554243
T T
۰ نفر
بيش از 400 روستاي شهرستان چابهار با تانكر آبرساني سيار مي شوند

چابهار- ايرنا - معاون استاندار سيستان وبلوچستان و سرپرست فرمانداري ويژه چابهار با تقدير از رياست جمهوري به سبب سفر وزير نيرو براي بررسي مشكلات آب و برق اين شهرستان گفت: بيش از 400 روستا در شهرستان چابهار با تانكر سيار (براي هر نفر 15 ليتر) آبرساني مي شوند.

ايوب درويشي روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: 79 درصد جمعيت 283 هزار نفري شهرستان چابهار فاقد شبكه آبرساني هستند.
وي افزود: فقط 21 درصد جمعيت روستايي شهرستان چابهار از شبكه آب سالم و بهداشتي بهره مندند و بقيه با تانكر آبرساني سيار مي شوند.
وي گفت: هم اينك بيش از 80 ميليارد ريال به پيمانكاران و هزينه سوخت، تعمير و نگهداري ناوگان فرسود آبرساني سيار چابهار بدهكاري وجود دارد.
وي خواستار تكميل پروژه مجتمع آبرساني تلنگ، پلان و پيرسهراب شد و افزود: تكميل اين طرح نياز به اجراي 14 كيلومتر خط انتقال باقي مانده دارد كه از وزير نيرو درخواست داريم با اختصاص اعتبارات ويژه مشكل مردم روستاهاي زير پوشش طرح را مرتفع كند.
وي تصريح كرد: آب مورد نياز جمعيت 120 هزار نفري شهر چابهار سالهاست به صورت جيره بندي توزيع مي شود و مردم با مشكلات جدي رو به رو هستند.
وي بر برقرساني و آبرساني به روستاي كمب، روستاهاي منطقه دشتياري وپلان چابهار تاكيد كرد و افزود: مردم روزه دار با مشكلات شديد افت ولتاژ برق و در برخي روستاها با نبود برق مواجه هستند.
سرپرست فرمانداري چابهار بيان كرد: چابهار عليرغم ظرفيت هاي فراوان از محروم ترين شهرستانهاي استان سيستان وبلوچستان و كشور از نطر شاخص هاي توسعه است و مردم هنوز با بي آبي، كمبود فضاي آموزشي،، راه و بهداشت مواجه هستند.
درويشي از سفر وزير نيرو و استاندار سيستان وبلوچستان به جنوب استان قدرداني كرد و افزود: اميدواريم بسياري از مشكلات حوزه آب و برق مرتفع شود و مردم از امكانات لازم و اوليه بهره مند شوند.
وي گفت: مسئولان دولت تدبيرواميد پاسخگوي مشكلات مردم هستند بطوري كه در پي در خواست استاندار سيستان و بلوچستان رئيس جمهوري شخصا دستور پيگيري مشكلات آب وبرق اين استان را صادر و وزير نيرو را مامور پيگيري كردند.
وي مراتب قدرداني مردم و مسئولان اين منطقه از رئيس جمهوري و دولت تدبير و اميد را اعلام كرد.
وزير نيرو به همراه استاندار سيستان و بلوچستان، شماري از مديران كل استاني حوزه برق و آب صبح امروز وارد فرودگاه كنارك شد و مورد استقبال فرماندار و قشرهاي مختلف مردم كنارك و چابهار قرار گرفت.
وزير نيرو امروز از شهرستان هاي چابهار، كنارك، نيكشهر، قصرقند و سرباز بازديد و مسائل و مشكلات حوزه برق و آب را مورد بررسي قرار مي دهد.
شهرستان چابهار براساس سرشماري آبان سال 1395 با جمعيت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان هاي نيكشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به كشور پاكستان، از جنوب به درياي عمان(مكران) و از غرب به شهر كنارك متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقيانوسي ايران و سرزمين موج و مرجان واقع در قلب مَكُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 كيلومتري جنوب زاهدان مركز استان سيستان و بلوچستان از 2 شهر به نام هاي چابهار و نگور، سه بخش مركزي، دشتياري و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشكيل شده است.
3043**6081 خبرنگار: رستم كريمي نژاد** تنظيم و انتشار: حيدر سراياني
۰ نفر