۱۵ خرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۵۴
کد خبر: 82554879
T T
۰ نفر
مراسم تشييع يك شهيد در اهواز برگزار شد

اهواز - ايرنا - مراسم تشييع جانباز دفاع مقدس همزمان با سالروز بزرگداشت واقعه 15 خرداد امروز در مسجد آيت الله شفيعي اهواز برگزار شد.

به گزارش ايرنا مراسم تشييع پيكر سيد اصلان حسيني جانباز دفاع مقدس دوشنبه از مسجد آيت الله شفيعي در ميدان شهدا به آستان علي بن مهزيار، همزمان با آيين بزرگداشت واقعه 15 خرداد برگزار شد.
اين شهيد والامقام جانباز 70 درصد شيميايي دوران دفاع مقدس بود كه از دوران نهضت انقلاب در صحنه حاضر بوده و پس از آن نيز در دوران دفاع مقدس جان فشاني كرد.
شهيد حسيني بيش از 30 سال با درد و رنج فراوان زندگي كرده و همواره الگويي از ايثار و استقامت براي همگان بود.
عضو مجلس خبرگان در اين مراسم ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي هشت سال دفاع مقدس و شهداي انقلاب اسلامي گفت: ريشه انقلاب اسلامي ايران، قيام امام حسين (ع) در كربلا بوده است.
آيت الله سيد علي شفيعي بااشاره به فرمايشات امام راحل (ره) درباره قيام 15 خرداد 1342 افزود: اين مساله در جايجاي فرمايشات آن حضرت ديده مي شود و اين انقلاب مختص قوميت و مليت خاصي نيست و در واقع انقلاب مستضعفان است.
وي اضافه كرد: مورخان واقعه 15 خرداد را آغازگر انقلاب اسلامي مي دانند به همين دليل ياد و گراميداشت اين روز هميشه بايد حفظ شود.
شفيعي همچنين گفت: در واقعه 15 خرداد 1342 حدود 15 هزار نفر از مردم در تهران، قم و چند شهر كشور به شهادت رسيدند، اگر چه رژيم شاه قصد داشت با كاهش تعداد شهدا اين واقعه را بي اهميت جلوه دهد و اعلام كرد دراين واقعه 200 نفر حضور يافتند و تنها 20 نفر كشته شده اند.
وي تاكيد كرد: هيچكدام از جريان هاي سياسي نتوانستند تاثيري كه دين در گرايش مردم به انقلاب داشته را بوجود بياورند زيرا تنها اسلام است كه مي تواند در مردم تاثير داشته و آنها را به هيجان بياورد به همين دليل است كه امام (ره) هميشه از اسلام و دين حرف مي زند.
بر اساس اين گزارش، در سحرگاه 15 خرداد 1342، عوامل رژيم شاه به خانه امام خميني (ره) در قم يورش برده و امام را كه روز پيش از آن در روز عاشوراي حسيني در مدرسه فيضيه قم، سخنراني كوبنده اي عليه رژيم انجام داده بود، ‌دستگير و به زنداني در تهران منتقل كردند.
پس از انتشار خبر دستگيري امام (ره ) بسياري از مردم در قم، تهران و تعدادي از شهرهاي كشور در اعتراض به اين اقدام رژيم تجمع كرده كه منجر به درگيري و شهادت تعدادي از مردم شد.
7151/6064
خبرنگار: نادره وائلي زاده** انتشار دهنده: محسن بهاروند