به گزارش ايرنا سازمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان در 2 بخش درمان و بيمه با برخورداري از پشتوانه كار تخصصي و كارشناسي و نيروهاي سخت كوش در ارائه خدمات بهداشتي درماني و بيمه در استان پيشرو است.
سازمان تامين اجتماعي به عنوان يك سازمان بيمه گر اجتماعي علاوه بر رفع مشكلات بهداشت و درمان عموم مردم در پوشش اجباري بيمه كارگران، حقوق بگيران و اختياري صاحبان حرفه و شغل هاي آزاد نيز به وظيفه اخلاقي و قانوني خود به بهترين نحو در سيستان و بلوچستان عمل كرده است.
شماري از بيماران بيمارستان تامين اجتماعي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا از خدمات مناسب و شايسته اين بيمارستان تقدير كرده و توسعه اين قبيل بيمارستانها را در استان خواستار شدند.
رضا رحمتي يكي از مراجعان به بخش اورژانس بيمارستان تامين اجتماعي زاهدان گفت: خدمات ارائه شده در اين بيمارستان به نسبت ساير بيمارستانهاي استان بسيار خوب و قابل توجه و تقدير است.
وي افزود: برخورد پرسنل، نظافت، رسيدگي به بيماران و خدمات رايگان در اين بيمارستان موجب شده تا بيماران از سراسر استان مراجعه كنند.
مينا رسولي يكي از بيماران بيمارستان تامين اجتماعي زاهدان گفت: بخش زنان و زايمان اين بيمارستان سرآمد تمامي بيمارستانهاي سيستان و بلوچستان است.
وي افزود: تاكنون به بسياري از بيمارستانهاي زاهدان مراجعه كرده ام اما خدماتي كه در اين بيمارستان ارائه مي شود قابل مقايسه با هيچ بيمارستاني در استان نيست.
يكي ديگر از بيماران كه از برخورد يكي از پزشكان ابراز كلايه و نارضايتي مي كرد، گفت: از آنجايي كه بابت هر زايمان طبيعي به پزشكان مربوطه مبالغ خوبي از سوي بيمارستان پرداخت مي شود برخي پزشكان براي اينكه از اين درآمد بهره مند شوند بيماران را مجبور به تحمل درد زياد براي زايمان طبيعي مي كنند.
وي كه خود را «ز.م» معرفي كرد افزود: ارائه خدمات در اين بيمارستان خيلي خوب است اما اينكه بيمار را مجبور به تحمل درد زياد كنند قابل قبول نيست از طرفي براس عمل سزارين نيز هزينه زيادي دريافت مي شود به همين علت از مسئولان تامين اجتماعي در خواست مي كنم به اين موضوع رسيدگي و بيش از پيش توجه كنند.
** مديريت درمان تامين اجتماعي در سيستان و بلوچستان
مدير درمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مديريت درمان تامين اجتماعي استان در 2 بخش درمان مستقيم و غير مستقيم در حال ارائه خدمات درماني بهينه به بيمه شدگان تامين اجتماعي و ساير مراجعان استان در بيمارستان تامين اجتماعي زاهدان، درمانگاه صاحب الزمان(عج)، پلي كلينيك تخصصي امام جعفرصادق (ع) زاهدان و چهار درمانگاه در شهرستانهاي خاش، سراوان، ايرانشهر، چابهار و همچنين بيمارستان هامون در شهرستان زابل و دفتر رسيدگي به اسناد پزشكي در زاهدان است.
دكتر محمد حسين اباذري افزود: همچنين 2 بيمارستان توسط سازمان تامين اجتماعي در شهرستان هاي ايرانشهر و چابهار ساخته شد كه براساس مصوبات هيات دولت به دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني زاهدان واگذار شد.
وي افزود: براساس مصوبات هيات مديره سازمان ارائه تمام خدمات درماني براي بيمه شدگان تامين اجتماعي در اين 2 بيمارستان همچون ساير بيمارستان هاي اين نهاد به صورت 100درصد رايگان است.
وي با اشاره به چشم انداز اين نهاد گفت: مديريت درمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان براساس افق برنامه سال 1404 در بين مديريتهاي درمان سازمان تامين اجتماعي سراسر كشور يك مديريت موفق و كارآمد با ويژگيهاي پايداري، پويايي، چابكي و سرآمدي در پاسخگويي براساس نظام ارزشيابي كشوري خواهد بود.
وي افزود: ماموريت مديريت درمان استان در راستاي چشم انداز ترسيم شده راهبري، نظارت و پشتيباني از مراكز تابعه خود براي خدمات رساني به جامعه هدف است.
وي گفت: همچنين ارزش هاي سازماني كه در راستاي ارزشهاي سازمان تامين اجتماعي تعيين شده نظير برنامه محوري، امانت داري، پاكدستي و كرامت انساني، تعهد حرفه اي و اخلاق گرايي، توانمندي و عدالت محوري و بهبود مستمر است.
**خط مشي كيفيت ستاد مديريت درمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان
مدير درمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان تاكيد كرد: در دنيايي كه پيشرفت به عنوان يك ويژگي دائمي و گاهي لحظه اي در آن مطرح است رمز همراهي با اين مسير داشتن رويكردي منسجم و رو به رشد براي دستيابي به اهداف و آمال است.
وي افزود: در اين راستا ستاد مديريت درمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان در سايه تلاش همه جانبه مديران و كاركنان خود و نيز با بهره مندي از توانمنديهاي موجود در راستاي حفظ معقول و متناسب از منافع سازمان تامين اجتماعي و رعايت قوانين و مقررات كاربردي بر آن است تا به موفق ترين و كاراترين مجموعه ستادي در بين مديريت هاي درمان در سازمان تامين اجتماعي سراسر كشور تبديل شود.
وي ادامه داد: در اين زمينه استاندارد بين المللي ISO 9001:2015 را به عنوان مدل براي سيستم مديريت كيفيت خود انتخاب كرده و رويكردهاي مختلفي نظير توجه مستمر برارتقاء ارائه خدمات در واحدهاي تابعه، توانمند سازي كاركنان و بالا بردن روحيه مشاركت و همكاري، ارتقاء رضايتمندي مراجعان، توجه به ارتقاي رضايتمندي مراكز تابعه و توجه به نظرات كاركنان را مد نظر قرار داده است.
** دستاوردهاي مديريت درمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان
دكتر اباذري استقرار استاندارد اعتبار بخشي ملي با كسب امتياز درجه يك از سال 93 تا كنون در بيمارستان تامين اجتماعي زاهدان، كسب رتبه نخست شاخص هاي درماني سال 1391 در ميان 32 مديريت درمان كشور، كسب رتبه دوم در ارزيابي عملكرد دستگاه هاي اجرايي ( جشنواره شهيد رجائي) بين 57 دستگاه اجرايي استان در سال 1390، كسب رتبه نخست در محور مديريت سرمايه هاي انساني در جشنواره شهيد رجايي سال 93 را از جمله دستاوردهاي اين نهاد در استان برشمرد.
وي افزود: همچنين برخورداري از نخستين بيمارستان داراي گواهي نامه سيستم مديريت كيفيت در استان، كسب رتبه نخست در نظام پيشنهادات در بين مديريت هاي درمان سازمان تامين اجتماعي كشور در سال 86، دريافت لوح بيمارستان دوستدار كودك از دفتر يونيسف در سال 1376، كسب رتبه نخست استاني در ارزيابي بيمارستانهاي دوستدار كودك در سال1393، كسب رتبه بسيار خوب از عملكرد دفاتر پرستاري ومامايي بيمارستان زاهدان از سال 1391 تا سال 1393 و رتبه عالي در سال 1394، كسب رتبه دوم در بخش سنجش ميزان رضايت مندي مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاه هاي اجرايي استان در سال 91 از ديگر موفقيت هاي اين نهاد در استان است.
وي استقرار سيستم مديريت كيفيت ISO 9001:2015 در سال 1395 در مديريت درمان و دفتر رسيدگي به اسناد پزشكي استان، راه اندازي ثبت نسخ بصورت الكترونيكي وحذف دفترچه بيمه شدگان تامين اجتماعي درسال 95، استقرار سيستم هاي نرم افزاري تخصصي HIS بيمارستان ، TMS آموزش، گام اداري، كميسيون پزشكي، حقوقي، مالي و غيره، اقدامات اوليه براي پذيرش بيماران كشورهاي همسايه در بيمارستان هامون در راستاي توريسم درماني را از ديگر توفيقات مديريت درمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان برشمرد.
وي تعداد تخت هاي بيمارستان هاي تامين اجتماعي در سيستان و بلوچستان را حدود 200 تخت عنوان كرد و گفت: سالانه تعداد زيادي از مردم استان از خدمات درماني اين نهاد بهره مند مي شوند به گونه اي كه ويزيت 126 هزار و 749 نفر، عمل جراحي بر روي هفت هزار و 525 نفر و بستري شدن 18 هزار و 609 نفر از جمله خدمات اين نهاد در سال گذشته بوده است.
وي با اشاره به اقدامات سال 96 مديريت درمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان گفت: امسال پيگيري اخذ مجوز ساخت و راه اندازي پروژه هاي درماني در شهرستان هايي كه فاقد مراكز درماني ملكي و ساخت 20 واحد مسكوني منازل پزشكان مقيم در زاهدان در حال انجام است.
وي ساخت 12 واحد مسكوني پزشكان در زابل و تجهيز و استقرار سيستم مديريت كيفيت در بيمارستان هامون زابل و استقرار سيستم مديريت كيفيت در6 مركز درماني سرپايي تابعه زابل، مقيم كردن پزشكان جراح در بيمارستان زاهدان و اجراي طرح پرونده هاي الكترونيكي در مراكز درماني بستري را از ديگر برنامه هاي اين نهاد در سالجاري برشمرد.
*** 698 هزار و 767 نفر در سيستان و بلوچستان زير پوشش بيمه تامين اجتماعي
غلامحسن خسروي جوان مديركل تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان نيز در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: فعاليت سازمان تامين اجتماعي در استان به سال 1339 برمي گردد كه با چهار شعبه زاهدان، چابهار، ايرانشهر و زابل به صورت منطقه اي زير نظر منطقه 6 كرمان آغاز به كار كرد.
وي با بيان اينكه اداره كل تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان در سال 64 مستقل شد، گفت: اين نهاد هم اينك با 14 شعبه ثابت، 10 شعبه اقماري و 2كارگزاري فعاليت مي كند.
وي افزود: 14 شعبه ثابت اين نهاد در استان شامل سه شعبه در زاهدان و يك شعبه در شهرستان هاي زابل، ايرانشهر، چابهار، سراوان، خاش، كنارك، نيكشهر، راسك، زهك، ميرجاوه و هيرمند است.
وي ادامه داد: همچنين 10 شعبه اقماري تامين اجتماعي در شهرهاي زاهدان، فنوج، سوران، لاشار، مهرستان، هامون، پيشين، قصرقند، بمپور، دلگان و 2 كارگزاري در زاهدان و ايرانشهر فعال است.
وي با اشاره به شمار افراد زيرپوشش اين نهاد در استان گفت: هم اينك 190 هزار و 362 بيمه شده اصلي، 437 هزار و 640 نفر تبعي، 37 هزار و 951 نفر مستمري بگير و 32 هزار و 814 نفر تبعي در مجموع 698 هزار و 767 نفر معادل 25 درصد جمعيت استان زير پوشش اين سازمان قرار دارند.
وي بيان كرد: اداره كل تامين اجتماعي استان با تحت پوشش داشتن 6 كانون بازنشستگي كارگري در شهرهاي زاهدان، زابل، چابهار، خاش، سراوان و ايرانشهر و يك كانون بازنشستگي كاركنان در مركز استان به اعضا اين كانون ها خدمات ارائه مي دهد.
وي افزود: با توجه به حذف قانون سرانه دفاتر درمان فرزند چهارم به بعد در سال 95 تعداد 291 هزار و 776 دفترچه درماني براي بيمه شدگان اصلي و تبعي در سطح استان صادر شده است.
وي تعداد كارگاههاي فعال در سطح استان را 14 هزار و 910 كارگاه ذكر كرد و گفت: سال گذشته 56 هزار و 533 مورد بازرسي بوسيله بازرسان سازمان از اين كارگاهها انجام شده است.
وي با اشاره به تعهدات كوتاه مدت سازمان تامين اجتماعي در استان گفت: اين نهاد از ابتداي سال 95 تا كنون به 662 نفر از كارگران كه به تشخيص هيات اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعي حائز شرايط شناخته شدند مقرري بيمه بيكاري پرداخت كرده است .
*** پرداخت ماهانه 270 ميليارد ريال تعهدات بلند مدت و كوتاه مدت تامين اجتماعي در سيستان و بلوچستان
مديركل تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان گفت: اين اداره كل ماهيانه 270 ميليارد ريال در قالب تعهدات بلند مدت و كوتاه مدت پرداخت مي كند كه بيشترين پرداختي حقوق مستمري بگيران است.
خسروي جوان با بيان اينكه جلب رضايت مخاطبان از جمله اولويت هاي اين نهاد است گفت: در اين راستا اقدامات مختلف نظير اجراي طرح دريافت حق بيمه كارفرمايان به صورت اينترنتي، اجراي طرح دريافت حق بيمه مشاغل آزاد، اختياري و رانندگان به صورت اينترنتي، ايجاد سامانه يكپارچه صدور دفترچه هاي درماني بيمه شدگان در سراسر كشور، ابلاغ اينترنتي صورت حساب كارفرمايان و پرداخت متمركز مستمريها توسط ستاد مركزي صورت گرفته است.
وي افزود: همچنين اجراي طرح ssn نامنويسي متمركز بيمه شدگان با هدف استقرار نظام جامع IT، اجراي طرح ساختار نوين ارائه خدمات كه هم اكنون در شعبه يك زاهدان به صورت پايلوت، بازرسي هوشمند كارگاهها، راه اندازي تأمين اجتماعي در شهرستان هيرمند، راه اندازي شعبه اقماري در شهرستان هاي پيشين، قصرقند، بمپور و دلگان، راه اندازي كارگزاري در مجاورت شعبه يك زاهدان، حذف معاينات پزشكي افراد تبعي بيمه شدگان مشاغل آزاد و اختياري از ديگر خدمات اين نهاد در راستاي افزايش رضايت مندي بيمه شدگان است.
وي ايجاد سامانه مشاهده سوابق بيمه شدگان، افتتاح ساختمان شعبه ميرجاوه، تقسيط سوابق حق بيمه سربازي و ايجاد واحد مشاوره براي جلب رضايت مخاطبان را از ديگر اقدامات اين حوزه عنوان كرد.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهاني ** انتشار دهنده: حيدر سراياني
مديريت درمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان پيشرو در ارائه خدمات بهداشتي درماني
۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳
کد خبر:
82560038
زاهدان - ايرنا- مدير درمان تامين اجتماعي سيستان و بلوچستان گفت: اين نهاد براساس افق برنامه سال 1404 در بين مديريتهاي درمان سازمان تامين اجتماعي سراسر كشور يك مديريت موفق و كارآمد با ويژگيهاي پايداري، پويايي، چابكي و سرآمدي در پاسخگويي براساس نظام ارزشيابي كشوري است.