به گزارش ایرنا، سازمان تامین اجتماعی به عنوان یك سازمان بیمه گر اجتماعی علاوه بر رفع مشكلات بهداشت و درمان عموم مردم در پوشش اجباری بیمه كارگران، حقوق بگیران و اختیاری صاحبان حرفه و شغل های آزاد نیز به وظیفه اخلاقی و قانونی خود به بهترین نحو در سیستان و بلوچستان عمل كرده است.
شماری از بیماران بیمارستان تامین اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا از خدمات مناسب و شایسته این بیمارستان تقدیر كرده و توسعه این قبیل بیمارستانها را در استان خواستار شدند.
رضا رحمتی یكی از مراجعان به بخش اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان گفت: خدمات ارائه شده در این بیمارستان به نسبت سایر بیمارستانهای استان بسیار خوب و قابل توجه و تقدیر است.
وی افزود: برخورد پرسنل، نظافت، رسیدگی به بیماران و خدمات رایگان در این بیمارستان موجب شده تا بیماران از سراسر استان مراجعه كنند.
مینا رسولی یكی از بیماران بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان گفت: بخش زنان و زایمان این بیمارستان سرآمد تمامی بیمارستانهای سیستان و بلوچستان است.
وی افزود: تاكنون به بسیاری از بیمارستانهای زاهدان مراجعه كرده ام اما خدماتی كه در این بیمارستان ارائه می شود قابل مقایسه با هیچ بیمارستانی در استان نیست.
یكی دیگر از بیماران كه از برخورد یكی از پزشكان ابراز كلایه و نارضایتی می كرد، گفت: از آنجایی كه بابت هر زایمان طبیعی به پزشكان مربوطه مبالغ خوبی از سوی بیمارستان پرداخت می شود برخی پزشكان برای اینكه از این درآمد بهره مند شوند بیماران را مجبور به تحمل درد زیاد برای زایمان طبیعی می كنند.
وی كه خود را «ز.م» معرفی كرد افزود: ارائه خدمات در این بیمارستان خیلی خوب است اما اینكه بیمار را مجبور به تحمل درد زیاد كنند قابل قبول نیست از طرفی براس عمل سزارین نیز هزینه زیادی دریافت می شود به همین علت از مسئولان تامین اجتماعی در خواست می كنم به این موضوع رسیدگی و بیش از پیش توجه كنند.
** مدیریت درمان تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان
مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان در 2 بخش درمان مستقیم و غیر مستقیم در حال ارائه خدمات درمانی بهینه به بیمه شدگان تامین اجتماعی و سایر مراجعان استان در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان، درمانگاه صاحب الزمان(عج)، پلی كلینیك تخصصی امام جعفرصادق (ع) زاهدان و چهار درمانگاه در شهرستانهای خاش، سراوان، ایرانشهر، چابهار و همچنین بیمارستان هامون در شهرستان زابل و دفتر رسیدگی به اسناد پزشكی در زاهدان است.
دكتر محمد حسین اباذری افزود: همچنین 2 بیمارستان توسط سازمان تامین اجتماعی در شهرستان های ایرانشهر و چابهار ساخته شد كه براساس مصوبات هیات دولت به دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان واگذار شد.
وی افزود: براساس مصوبات هیات مدیره سازمان ارائه تمام خدمات درمانی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در این 2 بیمارستان همچون سایر بیمارستان های این نهاد به صورت 100درصد رایگان است.
وی با اشاره به چشم انداز این نهاد گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان براساس افق برنامه سال 1404 در بین مدیریتهای درمان سازمان تامین اجتماعی سراسر كشور یك مدیریت موفق و كارآمد با ویژگیهای پایداری، پویایی، چابكی و سرآمدی در پاسخگویی براساس نظام ارزشیابی كشوری خواهد بود.
وی افزود: ماموریت مدیریت درمان استان در راستای چشم انداز ترسیم شده راهبری، نظارت و پشتیبانی از مراكز تابعه خود برای خدمات رسانی به جامعه هدف است.
وی گفت: همچنین ارزش های سازمانی كه در راستای ارزشهای سازمان تامین اجتماعی تعیین شده نظیر برنامه محوری، امانت داری، پاكدستی و كرامت انسانی، تعهد حرفه ای و اخلاق گرایی، توانمندی و عدالت محوری و بهبود مستمر است.
**خط مشی كیفیت ستاد مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان
مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان تاكید كرد: در دنیایی كه پیشرفت به عنوان یك ویژگی دائمی و گاهی لحظه ای در آن مطرح است رمز همراهی با این مسیر داشتن رویكردی منسجم و رو به رشد برای دستیابی به اهداف و آمال است.
وی افزود: در این راستا ستاد مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در سایه تلاش همه جانبه مدیران و كاركنان خود و نیز با بهره مندی از توانمندیهای موجود در راستای حفظ معقول و متناسب از منافع سازمان تامین اجتماعی و رعایت قوانین و مقررات كاربردی بر آن است تا به موفق ترین و كاراترین مجموعه ستادی در بین مدیریت های درمان در سازمان تامین اجتماعی سراسر كشور تبدیل شود.
وی ادامه داد: در این زمینه استاندارد بین المللی ISO 9001:2015 را به عنوان مدل برای سیستم مدیریت كیفیت خود انتخاب كرده و رویكردهای مختلفی نظیر توجه مستمر برارتقاء ارائه خدمات در واحدهای تابعه، توانمند سازی كاركنان و بالا بردن روحیه مشاركت و همكاری، ارتقاء رضایتمندی مراجعان، توجه به ارتقای رضایتمندی مراكز تابعه و توجه به نظرات كاركنان را مد نظر قرار داده است.
** دستاوردهای مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان
دكتر اباذری استقرار استاندارد اعتبار بخشی ملی با كسب امتیاز درجه یك از سال 93 تا كنون در بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان، كسب رتبه نخست شاخص های درمانی سال 1391 در میان 32 مدیریت درمان كشور، كسب رتبه دوم در ارزیابی عملكرد دستگاه های اجرایی ( جشنواره شهید رجائی) بین 57 دستگاه اجرایی استان در سال 1390، كسب رتبه نخست در محور مدیریت سرمایه های انسانی در جشنواره شهید رجایی سال 93 را از جمله دستاوردهای این نهاد در استان برشمرد.
وی افزود: همچنین برخورداری از نخستین بیمارستان دارای گواهی نامه سیستم مدیریت كیفیت در استان، كسب رتبه نخست در نظام پیشنهادات در بین مدیریت های درمان سازمان تامین اجتماعی كشور در سال 86، دریافت لوح بیمارستان دوستدار كودك از دفتر یونیسف در سال 1376، كسب رتبه نخست استانی در ارزیابی بیمارستانهای دوستدار كودك در سال1393، كسب رتبه بسیار خوب از عملكرد دفاتر پرستاری ومامایی بیمارستان زاهدان از سال 1391 تا سال 1393 و رتبه عالی در سال 1394، كسب رتبه دوم در بخش سنجش میزان رضایت مندی مراجعان از نحوه ارائه خدمات دستگاه های اجرایی استان در سال 91 از دیگر موفقیت های این نهاد در استان است.
وی استقرار سیستم مدیریت كیفیت ISO 9001:2015 در سال 1395 در مدیریت درمان و دفتر رسیدگی به اسناد پزشكی استان، راه اندازی ثبت نسخ بصورت الكترونیكی وحذف دفترچه بیمه شدگان تامین اجتماعی درسال 95، استقرار سیستم های نرم افزاری تخصصی HIS بیمارستان ، TMS آموزش، گام اداری، كمیسیون پزشكی، حقوقی، مالی و غیره، اقدامات اولیه برای پذیرش بیماران كشورهای همسایه در بیمارستان هامون در راستای توریسم درمانی را از دیگر توفیقات مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان برشمرد.
وی تعداد تخت های بیمارستان های تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان را حدود 200 تخت عنوان كرد و گفت: سالانه تعداد زیادی از مردم استان از خدمات درمانی این نهاد بهره مند می شوند به گونه ای كه ویزیت 126 هزار و 749 نفر، عمل جراحی بر روی هفت هزار و 525 نفر و بستری شدن 18 هزار و 609 نفر از جمله خدمات این نهاد در سال گذشته بوده است.
وی با اشاره به اقدامات سال 96 مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: امسال پیگیری اخذ مجوز ساخت و راه اندازی پروژه های درمانی در شهرستان هایی كه فاقد مراكز درمانی ملكی و ساخت 20 واحد مسكونی منازل پزشكان مقیم در زاهدان در حال انجام است.
وی ساخت 12 واحد مسكونی پزشكان در زابل و تجهیز و استقرار سیستم مدیریت كیفیت در بیمارستان هامون زابل و استقرار سیستم مدیریت كیفیت در6 مركز درمانی سرپایی تابعه زابل، مقیم كردن پزشكان جراح در بیمارستان زاهدان و اجرای طرح پرونده های الكترونیكی در مراكز درمانی بستری را از دیگر برنامه های این نهاد در سالجاری برشمرد.
*** 698 هزار و 767 نفر در سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی
غلامحسن خسروی جوان مدیركل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: فعالیت سازمان تامین اجتماعی در استان به سال 1339 برمی گردد كه با چهار شعبه زاهدان، چابهار، ایرانشهر و زابل به صورت منطقه ای زیر نظر منطقه 6 كرمان آغاز به كار كرد.
وی با بیان اینكه اداره كل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در سال 64 مستقل شد، گفت: این نهاد هم اینك با 14 شعبه ثابت، 10 شعبه اقماری و 2كارگزاری فعالیت می كند.
وی افزود: 14 شعبه ثابت این نهاد در استان شامل سه شعبه در زاهدان و یك شعبه در شهرستان های زابل، ایرانشهر، چابهار، سراوان، خاش، كنارك، نیكشهر، راسك، زهك، میرجاوه و هیرمند است.
وی ادامه داد: همچنین 10 شعبه اقماری تامین اجتماعی در شهرهای زاهدان، فنوج، سوران، لاشار، مهرستان، هامون، پیشین، قصرقند، بمپور، دلگان و 2 كارگزاری در زاهدان و ایرانشهر فعال است.
وی با اشاره به شمار افراد زیرپوشش این نهاد در استان گفت: هم اینك 190 هزار و 362 بیمه شده اصلی، 437 هزار و 640 نفر تبعی، 37 هزار و 951 نفر مستمری بگیر و 32 هزار و 814 نفر تبعی در مجموع 698 هزار و 767 نفر معادل 25 درصد جمعیت استان زیر پوشش این سازمان قرار دارند.
وی بیان كرد: اداره كل تامین اجتماعی استان با تحت پوشش داشتن 6 كانون بازنشستگی كارگری در شهرهای زاهدان، زابل، چابهار، خاش، سراوان و ایرانشهر و یك كانون بازنشستگی كاركنان در مركز استان به اعضا این كانون ها خدمات ارائه می دهد.
وی افزود: با توجه به حذف قانون سرانه دفاتر درمان فرزند چهارم به بعد در سال 95 تعداد 291 هزار و 776 دفترچه درمانی برای بیمه شدگان اصلی و تبعی در سطح استان صادر شده است.
وی تعداد كارگاههای فعال در سطح استان را 14 هزار و 910 كارگاه ذكر كرد و گفت: سال گذشته 56 هزار و 533 مورد بازرسی بوسیله بازرسان سازمان از این كارگاهها انجام شده است.
وی با اشاره به تعهدات كوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی در استان گفت: این نهاد از ابتدای سال 95 تا كنون به 662 نفر از كارگران كه به تشخیص هیات اداره تعاون، كار و رفاه اجتماعی حائز شرایط شناخته شدند مقرری بیمه بیكاری پرداخت كرده است .
*** پرداخت ماهانه 270 میلیارد ریال تعهدات بلند مدت و كوتاه مدت تامین اجتماعی در سیستان و بلوچستان
مدیركل تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: این اداره كل ماهیانه 270 میلیارد ریال در قالب تعهدات بلند مدت و كوتاه مدت پرداخت می كند كه بیشترین پرداختی حقوق مستمری بگیران است.
خسروی جوان با بیان اینكه جلب رضایت مخاطبان از جمله اولویت های این نهاد است گفت: در این راستا اقدامات مختلف نظیر اجرای طرح دریافت حق بیمه كارفرمایان به صورت اینترنتی، اجرای طرح دریافت حق بیمه مشاغل آزاد، اختیاری و رانندگان به صورت اینترنتی، ایجاد سامانه یكپارچه صدور دفترچه های درمانی بیمه شدگان در سراسر كشور، ابلاغ اینترنتی صورت حساب كارفرمایان و پرداخت متمركز مستمریها توسط ستاد مركزی صورت گرفته است.
وی افزود: همچنین اجرای طرح ssn نامنویسی متمركز بیمه شدگان با هدف استقرار نظام جامع IT، اجرای طرح ساختار نوین ارائه خدمات كه هم اكنون در شعبه یك زاهدان به صورت پایلوت، بازرسی هوشمند كارگاهها، راه اندازی تأمین اجتماعی در شهرستان هیرمند، راه اندازی شعبه اقماری در شهرستان های پیشین، قصرقند، بمپور و دلگان، راه اندازی كارگزاری در مجاورت شعبه یك زاهدان، حذف معاینات پزشكی افراد تبعی بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری از دیگر خدمات این نهاد در راستای افزایش رضایت مندی بیمه شدگان است.
وی ایجاد سامانه مشاهده سوابق بیمه شدگان، افتتاح ساختمان شعبه میرجاوه، تقسیط سوابق حق بیمه سربازی و ایجاد واحد مشاوره برای جلب رضایت مخاطبان را از دیگر اقدامات این حوزه عنوان كرد.
7316**6081 خبرنگار: عصمت جهانی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
مدیریت درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان پیشرو در ارائه خدمات بهداشتی درمانی
۲۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۱
کد خبر:
82560124
زاهدان - ایرنا- تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان در 2 بخش درمان و بیمه با برخورداری از پشتوانه كار تخصصی و كارشناسی و نیروهای سخت كوش به ویژه در حوزه مدیریت درمان به سبب ارائه خدمات بهداشتی درمانی و بیمه در استان پیشرو است.