۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۹:۲۸
کد خبر: 82560781
T T
۰ نفر
پیله تر ابریشم خراسان شمالی برای فرآوری به استان های دیگر حمل می شود

بجنورد- ایرنا- مدیر امور طیور، زنبور عسل و كرم ابریشم سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: پیله تر ابریشم این استان برای فرآوری در كارخانجات نخ ریسی به استان های گیلان و خراسان رضوی حمل می شود.

حسین رضا زاده یكشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه هم اكنون 2 هزار و 100 خانوار استان به پرورش كرم ابریشم فعالیت دارند اظهار كرد: بیشترین نوغانداران خراسان شمالی در شهرستان راز و جرگلان هستند كه این استان از نظر میزان تولید پیله رتبه چهارم كشوری و از نظر كیفیت اول است.
وی با اشاره به طرح حمایت از صنعت ابریشم در خراسان شمالی گفت: این طرح از سال 92 در راز و جرگلان و از سال 94 در كل استان كار می شود و در شرایطی كه آب و توت باشد نوغانداری برای اشتغال فراهم می شود.
رضازاده توسعه بیمه، فعالیت پرورشی اصلاح ساختار توت های محلی، كمك به بهسازی و نوسازی تلن بارهای پرورش، افزایش ارزش افزوده خرید تضمینی پیله، تامین تخم نوغان با قیمت یارانه 75 هزار ریال، آموزش رایگان بهره برداران، توزیع نهال رایگان و ترویج و انتقال یافته های نوغانداری را از جمله حمایت های صورت گرفته از واحدهای تولیدی پیله كرم ابریشم در این استان عنوان كرد.
مدیر امور طیور، زنبور عسل و كرم ابریشم سازمان جهاد كشاورزی خراسان شمالی گفت: امسال 2400 جعبه تخم نوغان بین نوغانداران این استان توزیع شده است.
هم اكنون 2 هزار و 100 خانوار خراسان شمالی در زمینه نوغانداری و پرورش كرم ابریشم فعالیت می كنند.
7186/ 6042 خبرنگار: فاطمه مقدسی باجگیران** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی