۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷
کد خبر: 82561082
T T
۰ نفر

تظاهرات هزاران بحرینی در حمایت از شیخ عیسی قاسم

۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۷
کد خبر: 82561082
تظاهرات هزاران بحرینی در حمایت از شیخ عیسی قاسم

تهران- ایرنا- هزاران بحرینی طی دو شب گذشته در پاسخ به دعوت علمای این كشور به برگزاری راهپیایی در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و مخالفت با اقامت اجباری اعلام نشده وی و همچنین تداوم محاصره و مخفی كردن اخبار بازداشت ها در بحرین به خیابان ها ریختند.

به گزارش پایگاه خبری اللؤلؤة، تظاهرات كنندگان بحرینی جمعه و شنبه شب در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین و مخالفت با احكام اعدام چند جوان بحرینی و حكم زندان آنها به جرم شركت در تظاهرات شعار سر دادند.
تظاهرات شب های گذشته منامه پس از سركوب شدید توسط نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه تبدیل به اعتراض های خشمناك شد به طوری كه معترضان در كرزكان با آتش زدن لاستیك های خودرو راه های اصلی را مسدود كردند.
در جزیره سترة، ابو صیبع، المعامیر، دمستان، العكر، السنابس، المالكیه و المقشع دهها بحرینی بر اثر اصابت گلوله ساچمه ای نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه زخمی شدند.
18 روز از محاصره منزل آیت الله عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین در منطقه الدراز در غرب منامه توسط نظامیان رژیم آل خلیفه می گذرد و اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.
این در حالی است كه روز جمعه صدها نفر از مردم انقلابی بحرین به سمت منزل شیخ عیسی راهپیمایی كردند و ندای الله اكبر سر دادند.
از سوی دیگر نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه با جوانان انقلابی معترض به محاصره منزل شیخ عیسی قاسم به شدت برخورد كردند.
همچنین روز گذشته شنبه ائتلاف چهارده فوریه بحرین از مردم این كشور خواست كه امشب در راستای مخالفت با پایگاه نظامی آمریكا به سوی سفارت آمریكا در بحرین دست به تظاهرات بزنند.
پیش از این نیز بارها تظاهرات شبانه مردم بحرین در مخالفت با آل خلیفه برپا شده بود و مردم بحرین در لبیك به دعوت علمای این كشور به خیابان ها آمدند.
بحرین از سال2011 تاكنون با بحران نارضایتی های عمومی مواجه است.
خاورم** 1453*1275
مترجم: آمنه دهقان*انتشار دهنده: مجید جعفری
۰ نفر