۲۱ خرداد ۱۳۹۶، ۲۱:۱۲
کد خبر: 82561752
T T
۰ نفر
نیمی از اجساد 122 سرنشین هواپیمای نظامی ساقط شده میانمار پیدا شد

كوالالامپور- ایرنا - ارتش میانمار روز یكشنبه اعلام كرد كه تاكنون تنها نیمی از اجساد كسانی كه در سقوط هواپیمای نظامی این كشور كشته شدند، پیدا شده است.

به گزارش ایرنا، این هواپیمای نظامی ساخت چین از نوع y-8 ارتش میانمار با 122 سرنشین شامل سربازان، خدمه پرواز و كودكان و دیگر بستگان نظامی آنها روز چهارشنبه گذشته در دریای آندامان سقوط كرد.
به نوشته تارنمای شبكه خبر آسیا، ارتش میانمار اعلام كرد كشتی های نیروی دریایی و كشتی های ماهیگیری تا ظهر یكشنبه جسد 59 تن از سرنشینان این پرواز را یافتند.
فرمانده ارشد نظامی میانمار در بیانیه ای تصریح كرد تعداد اجساد یافت شده در مجموع در حال حاضر 59 جسد است كه 26 جسد روز یكشنبه از آب بیرون كشیده شد.
تاكنون هیچ توضیح رسمی در مورد علت سقوط این هواپیما و چندین حادثه مرگبار سقوط هواپیماهای نظامی میانمار در سال های اخیر ارائه نشده است.
این هواپیمای نظامی میانمار حامل 35 افسر، 15 كودك، 58 تن از خانواده نظامیان و 14 خدمه پرواز و 2.4 تن بار بود كه كه روز چهارشنبه در مسیر 'مائیك' به مقصد 'یانگون' ناپدید شد.
این هواپیما سال گذشته در ماه مارس تحویل نیروی هوایی میانمار شد و 809 ساعت پرواز داشته است.
یك فروند بالگرد ارتش میانمار نیز سال گذشته در شهر «باگو» در جنوب این كشور سقوط كرد و سه نظامی براثر این سانحه جان باختند.
یك هواپیمای نیروی هوایی ارتش میانمار نیز بهمن ماه قبل از آن درمدت زمان كوتاهی پس ازپرواز از مبدا 'نایپیداو' پایتخت این كشور سقوط كرد و هر پنج خدمه آن كشته شدند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی