۲۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۱۶
کد خبر: 82564176
T T
۰ نفر
استاندار خوزستان:برای پویایی كشور باید از لاك محافظه كاری بیرون آمد

اهواز ـ ایرنا ـ استاندار خوزستان گفت: از لاك محافظه كاری باید بیرون بیاییم و در جهت نوسازی و پویایی بیشتر دولت و سیستم اجرایی كشور و برای فائق آمدن بر مشكلات در این جهت گام برداریم.

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی سه شنبه در نشست فعالان ستاد جوانان و دانشجویان حامی روحانی در خوزستان با بیان این كه پیروز انتخابات ملت ایران بود توضیح داد: محافظه كاری در دولت یازدهم به خاطر شرایطی بود كه كشور با آن رو به رو بود و در آن زمان روحانی دولتی را تحویل گرفت كه رشد اقتصادی آن منفی 6 درصد، میانگین متوسط ایجاد شغل صفر، تورم بالای 40 درصد بود و ارز نوسانات بالایی داشت.
وی افزود: روحانی با وجود در دستور كار قرار دادن محافظه كاری اما با آرامش بیشتری گام برداشت به طوری كه امروز شرایط كشور متفاوت تر است و رشد اقتصادی به 6 درصد آن هم بدون نفت رسیده و در حوزه اشتغال 65 هزار شغل ایجاد شده است.
استاندار خوزستان با تاكید بر این كه دولت باید اصلاح طلبانه تر حركت كند و از جوانان بهره لازم را ببرد اظهار كرد: انجام امور فقط در زمان اداری ممكن نیست و باید كار جهادی با وقت بیشتری برای كشور انجام شود و از نیروهای دلسوز و مسئولیت پذیر برای حل مشكلات كشور استفاده شود.
وی با اشاره به لزوم حضور جوانان و زنان در امور كشور و استان خاطرنشان كرد: در طول زمان مسئولیتم در استانداری فرمانداران، بخشداران و مدیران كل جوان را منصوب كردم هر چند برخی از روند جوان سازی و استفاده از بانوان گله كردند و به ما فشار آوردند تا این روند را اصلاح كنیم اما زیر بار نرفتم.
شریعتی اظهار كرد: نزدیك به هفت كشور در جهان قادر هستند سالانه بالای 650 هزار شغل ایجاد كنند در حالی كه پارسال در كشور 650 هزار شغل در كشورمان ایجاد شد و بر اساس برنامه توسعه ششم ما موظف به ایجاد سالانه 950 هزار شغل هستیم و نیاز كشور ایجاد سالانه بیش از یك میلیون شغل است.
وی گفت: برای ایجاد شغل سرمایه گذاری عظیمی نیاز است و باید سرمایه گذاری خارجی جذب شود تا اهداف نظام محقق شود اما سرمایه گذاری نیاز به جای امن دارد و از محیط های نا امن فرار می كند برای همین باید همه در كنار هم باشند تا امنیت سرمایه گذاری برای اشتغال تامین شود.
استاندار خوزستان بیان كرد: در اغلب استان ها برای سرمایه گذاری باید از 13 سازمان استعلام صورت گیرد در حالی كه در خوزستان استعلام سرمایه گذاری باید از 21 سازمان انجام شود كه به نظر می رسد باید در همه سازمان ها قوانین به نحوی اجرا شود كه هدف اصلی تسهیل سرمایه گذاری و رفع قوانین دست و پا گیر باشد نه اینكه نهادی یك نامه برای سرمایه گذاری را پاسخ ندهد.
وی با بیان این كه برنامه و بودجه باید استانی شود ادامه داد: كشور برای توسعه نیازمند اصلاح در برخی ساختارها مانند برنامه و بودجه، مالیات و دادن اختیار بیشتر به مناطق است و برخی از درآمدها باید به استان ها واگذار شود تا بتوانند پاسخگوی مطالبات باشند.
شریعتی اظهار كرد: امسال بودجه استان ها افزایش پیدا كرد و به 18 درصد رسید این در حالی است كه این رقم در دولت خاتمی 25 درصد بود و به سمت 50 درصد شدن حركت می كرد اما در دولت نهم و دهم این میزان حتی از 18 درصد هم كمتر بود.
در این نشست جوانان فعال در ستادهای حامی دكتر روحانی نظرات و مطالباتشان را ابراز كردند.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار دهنده : كبری آقازری