۲۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۰۴
کد خبر: 82564996
T T
۰ نفر
استاندار گيلان: واگذاري پروژه ها به بخش خصوصي در اشتغالزايي موثر است

رشت - ايرنا - استاندار گيلان با اشاره به اهميت واگذاري پروژه ها به بخش خصوصي گفت: واگذاري پروژه ها به بخش خصوصي، موجب تقويت منابع دولتي و اشتغالزايي مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، محمدعلي نجفي روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتي استان در رشت افزود: يكي از اهداف واگذاري پروژه ها ضمن تقويت منابع دولتي اين است كه طرح هايي كه دولت اعتبار كافي براي بهره برداري آنها را ندارد، توسط بخش خصوصي انجام و در عين حال اشتغالزايي هم حاصل شود.
وي با بيان اينكه هنوز عده اي واقعيت هاي استان و كارهاي خوبي كه شكل گرفته را درك نكردند، تصريح كرد: عده اي هر روز مي خواهند ايجاد تزلزل و التهاب كنند كه انجام چنين كارهايي را اجازه ندادم و نخواهم داد.
نجفي با تاكيد بر اينكه اساس كار، عملكرد مديران است ، گفت: همه مديران با جديت، به كار و تلاش شان بپردازند.
وي با يادآوري كاهش بيكاري از 15 و شش دهم درصد در سال 91 به 11 درصد در پايان سال 95 گفت: به دليل همين آمار است كه گيلان مورد توجه واقع شده و مديران ارشد كشوري به اين نتيجه مي رسند كه اين استان، پايلوت اشتغال در كشور باشد.
نجفي يكي از راهكارهاي اشتغالزايي در استان را طرح هاي گردشگري و صنايع دستي عنوان و بيان كرد: در همين راستا، طرح روستاي بدون بيكار در استان اجرا شد.
استاندار گيلان با ابراز اميدواري در مورد به حداقل رساندن نرخ بيكاري در استان گفت: امروز در دنيا نرخ بيكاري صفر درصد وجود ندارد.
وي با بيان اينكه در يكي دو سال نمي توان نرخ بيكاري استان را ريشه كن كرد، گفت: بايد به سمتي برويم كه همه روستاها و شهرها ، بدون بيكار باشد و اين امر نبايد فقط به عنوان شعار باشد بلكه به طور جدي همه بايد وارد عمل شويم .
رئيس سازمان برنامه و بودجه گيلان نيز در اين جلسه گفت: امسال قرار است به طور ويژه به مسئله اشتغال پرداخته شود.
كيوان محمدي افزود: قرار است در تيرماه امسال حضور مديران ارشد كشوري را در استان داشته باشيم تا بتوانيم بحث اشتغال را به صورت پايلوت در گيلان انجام دهيم تا الگويي براي استان هاي ديگر باشد.
همچنين نماينده مردم شهرستان رشت در مجلس شوراي اسلامي در اين جلسه تنها راه نجات كشور را تحقق اقتصاد مقاومتي دانست.
غلامعلي جعفرزاده تاكيد كرد كه به حوزه دانش بنيان كه از سياست هاي مورد تاكيد مقام معظم رهبري مي باشد، توجه ويژه شود.
خبرنگار: مريم سليماني ** انتشاردهنده: كبيري
7296/2007