۲۶ خرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۴۶
کد خبر: 82566995
T T
۰ نفر
مدیر آب و فاضلاب: شبكه انتقال آب آشامیدنی زابل بیش از 40 سال عمر دارد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شركت آب و فاضلاب زابل در شمال سیستان و بلوچستان گفت: 450 كیلومتر لوله، آب آشامیدنی شهر زابل را به مشتركان انتقال می دهد كه افزون بر 60 درصد این شبكه بیش از 40 سال عمر دارد و دچار فرسودگی شده است.

به گزارش ایرنا حبیب اعلایی در پی قطع آب شبكه آبرسانی سیستان در روز سه شنبه به دلیل نقص فنی در ایستگاه پمپاژ چاه نیمه، امروز در نشستی با خبرنگاران زابل افزود: اصلاح شبكه آب آشامیدنی زابل نیازمند تخصیص ردیف بودجه خاص است.
وی با بیان اینكه قطعی آب منطقه سیستان در چند روز گذشته منحصر بفرد و اتفاقی نادر بود تصریح كرد: قطعی مكرر برق باعث خالی شدن ذخایر منابع آب سطح شهر و در نهایت خرابی الكتروپمپ های تصفیه خانه منطقه سیستان شد.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب زابل اظهارداشت: یك گروه تكنسین در دقایق ابتدایی با حضور در محل تصفیه خانه وارد عمل و 2 گروه نیز بدنبال وصل موقتی آب از خط پدافندی خطوط انتقال آب شدند.
وی ادامه داد: خط پدافندی 250 لیتر بر ثانیه آب را وارد شبكه انتقال كرد و در برخی از نقاط آب آشامیدنی وجود داشت.
اعلایی گفت: برای تعمیر الكتروپمپ ها نیاز به انتقال آنها به مشهد بود كه این جابه جایی 72 ساعت زمان نیاز داشت كه با تصمیم و اعتمادی كه به نیروهای فنی بومی منطقه شد این پمپ ها در كمتر از 6 ساعت تعمیر و در محل نصب شد.
وی با بیان اینكه در زمان قطعی آب با دستور فرماندار زابل شماری تانكر سیار به مردم آبرسانی می كردند گفت: این تعداد تانكر باتوجه به حجم بالای قطعی آب جوابگوی نیاز مردم نبود.
مدیرعامل شركت آب و فاضلاب زابل اظهارداشت: تصفیه خانه آب آشامیدنی منطقه سیستان در هر ثانیه ظرفیت انتقال 2 هزار و 50 لیتر را دارد و بیش از سه برابر ظرفیت كنونی است.
وی افزود: تصفیه خانه منطقه سیستان یكی از پیشرفته ترین سیستم های تصفیه آب آشامیدنی كشور است و آب با كیفیتی را به مردم منطقه ارائه می دهد.
اعلایی با بیان اینكه شركت آب و فاضلاب زابل به هیچ عنوان كیفیت آب تصفیه خانه های خصوصی سطح شهر را تایید نمی كند تصریح كرد: ماموران شركت آب و فاضلاب در چندین بار تست گیری از این تصفیه خانه ها عدم وجود كولر را در آب مشاهده كردند كه باعث گندیده شدن آب در مدت زمان كوتاه می شود.
وی از مردم خواست به هیچ عنوان آب آشامیدنی مصرفی خود را از تصفیه خانه های سطح شهر تهیه نكنند و بهداشت محیط نیز باید به صورت جدی به این موضوع رسیدگی كند.
به گزارش ایرنا، بروز نقص فنی در ایستگاه پمپاژ چاه نیمه سبب قطع شبكه آب آشامیدنی برخی از مناطق و روستاها در شهرستان های زابل، نیمروز، هیرمند و هامون از سحرگاه سه شنبه شده بود.
مدیر آب و فاضلاب زابل در باره علت قطعی آب شبكه گفت: نقص فنی در ایستگاه پمپاژ چاه نیمه، انتقال آب از مخازن چاه نیمه به شبكه آب شهری و بخش روستایی را دچار اختلال كرده است كه به محض بروز این مشكل چند تیم برای تعمیرات از شهرستان زابل و كمكهای امدادی از مركز استان به محل اعزام شدند تا هرچه سریع تر این مشكل رفع شود.
اقدام و تلاش بی وقفه مسئولان و كارشناسان سبب رفع این مشكل در كوتاهترین زمان شد.
7317 **6081 خبرنگار: حامد غلامی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
۰ نفر