هفت طرح انتقال اب با لوله وآبياري تحت  فشار در اشنويه به بهره برداري رسيد

مهاباد- ايرنا- مدير جهاد كشاورزي اشنويه گفت: 2 طرح انتقال آب با لوله و پنج طرح آبياري تحت فشار در اين شهرستان به بهره برداري رسيد.

سيدانور حسيني روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: طرح هاي ياد شده با هدف تحقق اقتصاد مقاومتي و احياي درياچه اروميه، براي جلوگيري از هدر رفت آب در دستور كار قرار دارد.
وي افزود: 2 طرح انتقال آب با لوله به طول چهار هزار و 754 متر در روستاهاي شيخ عثمان و دوستك اجرا شده كه 55 هكتار از اراضي شيخ عثمان و دوستك با بيش از 80 درصد بازدهي آبياري مي شود.
مدير جهاد كشاورزي اشنويه بيان كرد: براي اجراي اين طرح ها سه ميليارد و 850 ميليون ريال هزينه شده و براي 40 نفر به صورت مستقيم اشتغال ايجاد شده است.
حسيني همچنين در رابطه با صادرات سيب اشنويه گفت: علاوه بر گيلاس اشنويه كه در كشور شهرت پايتخت گيلاس را براي اشنويه به ارمغان آورده است شهرستان اشنويه 11 هزار هكتار باغ دارد كه از اين ميزان هفت هزار و 500 هكتار باغ سيب است.
مدير جهاد كشاورزي اشنويه افزود: فراوري و بوجاري بذر جهت ايجاد اشتغال و براي اقتصاد مقاومتي كه سالانه حدود 12 هزار تن تن را توليد مي كند و به ساير استان ها ارسال مي شود را نيز اقدامي موثر در جهت پيشرفت شهرستان و ايجاد اشتغال مداوم و موثر در شهرستان است.
شهرستان اشنويه در غرب استان آذربايجان غربي قرار دارد و بيش از 70 هزار نفر جمعيت دارد.
مهمترين اخبار ايرناي كشور، آذربايجان غربي و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از كانال خبري تلگرام اين رسانه به آدرسirnamahabad@ دريافت كنيد.
3093**انتشار دهنده: پيمان پاكزاد