۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۰۳
کد خبر: 82571257
T T
۰ نفر
دعوت ائمه جمعه بافق و مهريز و فرماندار ابركوه براي حضور در راهپيمايي قدس

يزد - ايرنا - ائمه جمعه بافق و مهريز و فرماندار ابركوه، مردم را به حضور پرشور در راهپيمايي روز قدس دعوت كردند.

به گزارش ايرنا امام جمعه مهريز گفت: راهپيمايي روز جهاني قدس اوج همبستگي ملت قهرمان ايران و امت اسلام عليه اسرائيل غاصب است.
حجت الاسلام عبدالرضا محي الديني دوشنبه شب در جمع اصناف و كسبه مهريز افزود: روز قدس ، تبلور همدلي مسلمانان عليه غاصبان صهيونيستي و همبستگي با مردم ستمديده فلسطين است.
وي ادامه داد: مردم قهرمان و اصناف و بازاريان بايد با وحدت همگي گسترده و پرشور در راهپيمايي روز جهاني قدس مشاركت داشته باشند و خشم خود را از دشمنان اعلام نمايند.
امام جمعه مهريز گفت: از مردم و به ويژه اصناف و بازاريان مهريز دعوت مي كنم به نداي رهبر فرزانه انقلاب لبيك گفته و براي سرافرازي مسلمين جهان به ويژه مردم فلسطين در راهپيمايي روز قدس شركت كنند.
محي الديني در ادامه گفت: پيامبر بزرگوار اسلام (ص) فرمود كاسب حبيب خداست
كسي كه با معيشت مردم سر و كار دارد و جانب انصاف را رعايت مي كند مورد رضايت خداوند است و اجر و ثواب او نزد خداوند محفوظ است.
وي با گراميداشت ياد و خاطره شهداي اصناف و پشتيباني و كمك اصناف مختلف به رزمندگان هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: استان يزد به دارالمؤمنين و دارالعباده معروف مي باشد و زيبنده است تمام اقشار به ويژه واحدهاي صنفي و بازاريان در رعايت اخلاق، احكام و شئونات اسلامي و ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در محل كسب و كار خود كوشا باشند.
**امام جمعه بافق: روز قدس مظهر اقتدار نظام اسلامي است
امام جمعه بافق هم روز جهاني قدس را مظهر اقتدار نظام اسلامي عنوان و بر حضور گسترده مردم در اين روز استكبار ستيز تاكيد كرد.
حجت الاسلام سيد جواد سليماني روز سه شنبه در حاشيه نشست هماهنگي مراسم راهپيمايي روز قدس در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با اشاره به آرمان‌ها و تفكرات ارزشمند امام راحل مبني بر وحدت و يكدلي امت اسلامي در راستاي ظلم ستيزي اظهار داشت: حضور يكپارچه مردم و مسلمانان دنيا علاوه بر نمايش وحدت و همدلي، تثبيت‌كننده اقتدار پايه‌هاي حكومت اسلامي است.
امام جمعه بافق گفت: در اين راستا حضور عزتمندانه و باشكوه مردم و مسوولان در روز قدس بسيار حايز اهميت است و بر حضور پرشور و باشكوه مردم اين شهرستان در راهپيايي دشمن شكن اين روز تاكيد كرد.
وي ظلم و ستم بر مردم مظلوم فلسطين را ياد آور شد و افزود: سرزمين پاك بيت المقدس و قبله نخست مسلمانان به عنوان مكان معراج در بيش از 6 دهه اخير مورد آماج حملات وحشيانه دشمنان قسم خورده اسلام و مسلمانان قرار گرفته و عزت، شرف و انسانيت امت اسلامي با تجاوز صهيونيستهاي جهانخوار به جان، مال، ناموس و آبروي فلسطينيان لگدمال شده است.
سليماني اضافه كرد: راهپيمايي روز قدس در اين برهه از زمان كه دشمنان و استكبار جهاني قصد برهم زدن وحدت و انسجام كشور و اختلاف افكني بين مسلمانان را دارند بايد با عظمت بهتر و فريادهاي كوبنده تر برگزار شود.
وي با اشاره به ترورهاي اخير در كشور افزود:همه بايد با هوشياري و بصيرت و همدلي در راستاي اهداف نظام و انقلاب گام برداريم.
امام جمعه بافق حضور باشكوه مردم در راهپيمايي روز قدس را مظهر اقتدار نظام عنوان و تصريح كرد: مردم روزه دار اين شهرستان باشكوهتر از سالهاي گذشته با شركت گسترده در راهپيمايي روز قدس انزجار خود را از صهيونيست و استكبار جهاني اعلام مي كنند.
سليماني خاطر نشان كرد: اين مراسم جمعه اين هفته از محل بسيج تا مسجد جامع برگزار مي شود.
مردم بافق ثابت كرده اند از ابتداي انقلاب تا كنون همواره در تمامي مناسبت هاي ملي و مذهبي حضور چشمگير داشته و يكي از شهرستانهاي پيشتاز استان يزد محسوب مي شود.
** فرماندار ابركوه: روز قدس نماد همدلي با فلسطينيان است
فرماندار ابركوه گفت : ملت ايران همراه با ديگر امت جهان اسلام در روزجهاني قدس خشم و انزجار خود را از رژيم جعلي اسرائيل نشان خواهند داد و بار ديگر همبستگي خود را با مسلمانان فلسطين اعلام مي كنند .
سيد نبي رسولي روز سه شنبه درنشست هرچه بهتر برگزاري روز جهاني قدس اظهاركرد: اعلام روز جهاني قدس توسط امام خميني (ره) در واقع خط بطلان كشيدن بر رژيم جعلي اسرائيل جنايتكار است .
وي افزود: روز جهاني قدس نقطه عطفي در مبارزات ملت فلسطين مقابل رژيم اشغالگر قدس شد و به تاريخچه طولاني اين مبارزه، اصالت بخشيد .
فرماندار ابركوه گفت : روز جهاني قدس بزرگترين نماد همدلي و همزباني امت اسلام در برابر رژيم غاصب و صهيونيستي است.
رسولي خاطرنشان كرد: مهمترين پيام روز قدس ، تحكيم وحدت مسلمانان براي آزادي قدس و پرهيز از همه اختلاف و تفرقه هايي است كه دشمن مي خواهد بين مسلمانان ايجاد كند.
اين مسوول با اشاره به تهاجم بي رحمانه كشور عربستان درسركوبي مسلمان بحرين ويمن اضافه كرد: ملت ايران براي حمايت از مسلمانان جهان حضور فعال درراهپيمايي قدس خواهند داشت.
نماينده عالي دولت درابركوه تصريح كرد: بي گمان ملت شريف ايران به عنوان طلايه داران آزادي قدس شريف با لبيك به آرمان حضرت امام (ره) و فرامين رهبر معظم انقلاب ، با حضور گسترده خود در راهپيمايي روز قدس بار ديگر عظمت نظام را به جهانيان نشان خواهند داد.
راهپيمايي روز جهاني قدس در شهر ابركوه از ساعت 12 از ميدان امام حسين(ع) خيابان شهيد بهشتي ، چهار راه سرو به طرف مصلي نماز جمعه اين شهر برگزار خواهد شد.
7540/ 7536/7543/ 6197 گروه خبرنگاران ** انتشار: فلاح