۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۲۵
کد خبر: 82574110
T T
۰ نفر
دعوت مراجع عظام تقلید از مردم برای حضور باشكوه در راهپیمایی روز قدس

قم - ایرنا- حضرات آیات ناصر مكارم شیرازی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی و عبدالله جوادی آملی در پیام هایی جداگانه از آحاد و اقشار مختلف مردم ایران اسلامی برای حضور باشكوه در راهپیمایی روز جهانی قدس دعوت كردند.

به گزارش ایرنا،آنان دراین پیام های خود روز قدس را روز وحدت مسلمانان جهان دانسته و تاكید كردند كه مردم با حضوری پرشكوه دراین راهپیمایی، جنایات اسرائیل غاصب را محكوم و اجازه نخواهند داد مساله فلسطین به فراموشی سپرده شود.

**آیت الله مكارم شیرازی: بر همه لازم است در راهپیمایی روز قدس شركت كنند
آیت الله ناصر مكارم شیرازی در این زمینه گفت: روز جهانی قدس روز وحدت مسلمین و پیروزی بر دشمنان است و بر همه لازم است در آن شركت كنند.
وی ادامه داد: با نهایت تاسف بعضی از دولت های اسلامی از ترس صهیونیست ها یا به سبب رابطه ننگین با آمریكا به ملت خود اجازه راهپیمایی نمی دهند و از این نظر به آنها ظلم و ستم می كنند، ولی خوشبختانه رسانه ها پیام ملت های بیدار را به دنیا می رسانند.
آیت الله مكارم شیرازی افزود: راهپیمایی امسال بعد از اصابت موشكهای سپاه پاسداران كه قلب مقر تروریست ها را با موفقیت كامل نشانه گرفت و آن را در هم كوبید مفهوم دیگری دارد.
وی افزود: برخلاف پندار افراد ساده لوح این راهپیمایی و آن حمله موشكی در امنیت منطقه بسیار موثر است، زیرا همه فهمیدند هرگونه جنگ طلبی خواه در شكل مسخره ناتوی عربی باشد و یا هر شكل دیگر هزینه بسیار گزافی دارد كه نمی توانند آن را تحمل كنند.

**آیت الله نوری همدانی: منطقه با وجود رژیم صهیونیستی، روی آرامش را نمی بیند
آیت الله حسین نوری همدانی نیز با صدور پیامی ضمن تاكید برحضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس گفت: مبارزه تا از بین بردن رژیم صهیونیستی ادامه دارد.
وی افزود: همان طور كه امام راحل مساله قدس را اولین مساله جهان اسلام دانستند ما نیز بر این موضوع تاكید داریم، به این معنا كه تا این غده سرطانی در منطقه وجود دارد منطقه آرامش نخواهد دید.
آیت الله نوری همدانی اظهار داشت: امروز جریان هایی كه در شرایط فعلی جهان از طرف آمریكا و رژیم صهیونیستی و ایادی آن ها صورت می گیرد،برای این است كه رژیم صهیونیستی در حاشیه امن قرار بگیرد، تا بتواند از این فرصت سوء استفاده كند و ریشه این رژیم مستحكم شود.
وی افزود:بنابراین بر مردم مسلمان و متحد ایران اسلامی و كل آزادی خواهان جهان لازم است درروز قدس به میدان بیایند و باشكوه و مشت های گره كرده، حركت كنند.
آیت الله نوری همدانی درادامه پیام خود تاكید كرده است: این مبارزه و این فرهنگ، فرهنگ از بین بردن رژیم صهیونیستی دوام دارد و ان شاالله این توفیق برای همه مسلمان ها حاصل خواهد شد و این غده سرطانی با توفیق پروردگار متعال نابود خواهد گردید.

**آیت الله سبحانی: فلسطین به آغوش اسلام بازمی گردد
آیت الله جعفر سبحانی نیز مسلمانان جهان را برای شركت در راهپیمایی روز جهانی قدس فراخواند و گفت: در روز قدس همه مسلمانان باید دست‌به‌دست یكدیگر دهند و جهان بشریت را دعوت كنند تا این سرزمین اشغالی به آغوش اسلام برگردد.
وی افزود: جهان عرب و غیر‌عرب در مساله قدس شریك هستند و باید اولین قبله مسلمانان از دست جمعیت غاصب آزاد شود و این كار با یك خیزش جهانی مسلمانان شدنی است. معتقد هستیم كه ان شاءالله فلسطین به آغوش مسلمانان بازخواهد گشت.
آیت الله سبحانی با اشاره به یك اشتباه تاریخی در موضوع فلسطین گفت: اشتباهی كه در ابتدا در مورد فلسطین شده آن بود كه برخی مساله قدس را نه اسلامی، بلكه عربی معرفی كردند و این باعث اشتباهات بسیاری شد، اما امام راحل فرمودند مساله فلسطین اسلامی است.

**آیت الله جوادی آملی: حضور در راهپیمایی تضمین كننده امنیت كشور است
آیت الله عبدالله جوادی آملی نیز در پیام خود آورده است: حضور همه عزیزان در راهپیمایی روز قدس هم امنیت داخلی را تضمین، هم امان مسلمانان را حفظ می كند.
پیام ادامه یافته است: حضور همه عزیزان در راهپیمایی روز قدس، امنیت و امان «قدس» و امنیت و امان فلسطینی های مطرود و مظلوم را تامین و هم استكبار و صهیونیست را محكوم و مخذول می كند و جهان را برای ظهور و حضور صاحب اصیل و اصلی اش فراهم می كند كه امیدواریم این چنین باشد.
آخرین جمعه ماه رمضان به فرمان امام خمینی(ره) به عنوان روز قدس نامگذاری شده است .
7401/ 6133/ گزارش از بهمن اطمینان **انتشار- جعفرمسلمی
۰ نفر