به گزارش ایرنا، اعلام این رقم یك ركورد تازه در فروش از طریق اینترنت و به صورت آنلاین محسوب می شود و نشان دهنده آن است كه مردم چین هر روز اشتیاق بیشتری به خرید كالا و مایحتاج خود از این طریق دارند.
از دلایل اصلی گرایش مردم به خرید اینترنتی، در دسترس بودن اینترنت پر سرعت و تلفن های هوشمند و آسانی خرید از این طریق و ارسال بسته های پستی با سرعت بالا است كه سبب شده كالاهای مورد نیاز خود را با سهولت بیشتری بدست آورند.
اداره ملی آمار چین علت چنین استقبالی را هماهنگی و یكپارچه شدن فروشگاهای محلی با كانالهای تجارت اینترنتی میداند.
در همین حال گزارش ها از جمله گزارش روز جمعه تارنمای «یی سی» چین نشان می دهد كه بزرگترین نگرانی مسوولان و مشتریان همچنان تقلبی بودن برخی از كالاهای خریداری شده است.
برخی از كالاهایی كه مردم از این طریق خرید می كنند تقلبی بوده و نفوذ هكرهای اینترنتی نیز برای مشتریان مشكل ساز شده است و بزرگترین چالش امروز برای سایت گردان های آنلاین در چین تولید و فروش اینترنتی، كالاهای تقلبی است.
ارزش كل خرده فروشی اینترنتی در چین در سال 2016 میلادی، ۷۵۲ میلیارد دلار بود كه نسبت به یك سال قبل، 26.2 درصد رشد داشته است.
بر اساس گزارش های منتشر شده، مردم چین در روز یازدهم نوامبر سال 2016 فقط ظرف مدت چند ساعت خریدهای اینترنتی خود را به بیش از 12 میلیارد دلار رسانده بودند.
همچنین اعلام شده كه طی روزهای اخیر شمار زیادی از فروشگاه های بزرگ بخصوص در كلان شهرهایی نظیر پكن و شانگهای تعطیل شده اند كه علت آن نبود مشتری و گرایش مردم به خریدهای اینترنتی عنوان شده است.
آساق**231**انتشاردهنده:فرهاد راستی
پكن - ایرنا - آمارهای موجود نشان می دهد كه خریدهای اینترنتی مردم چین در نیم سال اول سالجاری میلادی به رقم قابل توجهی رسیده و از مرز 440 میلیارد دلار فراتر رفته است.