سرلشكر رحیم صفوی: رژیم صهیونیستی از كابوس نابودی نجات نخواهد یافت

تبریز- ایرنا - مشاور عالی رهبر معظم انقلاب با اشاره به حمایت میلیونی مردم مسلمان جهان از فلسطین گفت: آمریكا و هم پیمانان اش هرگز نخواهند توانست رژیم صهیونیستی را از كابوس نابودی نجات دهند.

به گزارش ایرنا، سیدیحیی رحیم صفوی در مراسم روز جهانی قدس در جمع راهپیمایان تبریزی با بیان اینكه رژیم صهیونیستی محكوم به شكست است و پیروزی از آن ملت مظلوم فلسطین است، افزود: امروز تامین امنیت برای اشغالگران سخت است.
وی آرمان آزادی قدس را یك اعتقاد صرف ندانست و گفت: سرانجام با وحدت مسلمین قدس آزاد خواهد شد و رژیم صهیونیستی 25 سال آینده را نخواهد دید.
سرلشكر صفوی با بیان اینكه روز جهانی قدس با حضور میلیونی مردم مسلمان ایران و مسلمانان جهان صحنه اعلام تنفر از صهیونیسم و حامیان آنهاست، خاطر نشان كرد : پیروزی انقلاب اسلامی ایران و راهپیمایی شما یك پیام امید بخش جهانی است.
وی با بیان اینكه آمریكا و رژیم صهیونیستی در توطئه ایران هراسی شكست خورده اند، اظهار كرد: پیام انقلاب اسلامی از قلمروی ایران خارج شده و همه ملت های اسلامی در روز قدس چشم به راهپیمایی ایرانیان دارند.
وی با ارائه راهبردهایی برای آزادی ملت فلسطین، اولین راهبرد را سیاسی دانست و گفت: وحدت مسلمین بر علیه دشمن صهیونیستی و حمایت همه جانبه از مبارزات آزادی فلسطین را حتمی می كند.
سرلشكر صفوی، قطع روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی چه به صورت پنهان و چه آشكار از سوی كشورهای اسلامی را راهبر بعدی برشمرد و گفت: استفاده از همه ظرفیت ها و قابلیت ها ی منطقه ای و بین المللی در جهت محكومیت اسرائیل و حمایت از بازگشت پنج میلیون آواره فلسطینی به وطن شان و برگزاری رفراندوم جهت تشكیل دولت دموكراتیك فلسطین ضروری است.
مشاور عال رهبر معظم انقلاب، راهبرد نهضتی در فلسطین را راهبرد دیگری در جهت آزادی فلسطین دانست و افزود: وسعت سرزمین فلسطین 27 هزار كیلومترمربع است كه 20 هزار كیلومترمربع آن در اشغال اسرائیل و 7 هزار كیلومتر مربع در اختیار مسلمانان فلسطینی است و الان در فلسطین 6.5 میلیون یهودی و 5.5 میلیون مسلمان ساكن هستند ولی نرخ زاد و ولد عرب ها بیشتر است كه در آینده نزدیك از جمعیت یهودی هم بیشتر می شود.
وی با بیان اینكه یهودی های اسرائیل یكدست و متحد نبوده و از كشورهای مختلف با فرهنگ و دیدگاه های متفاوت به آنجا آورده شده اند، خاطر نشان كرد: كابینه رژیم صهونیستی دارای اختلاف زیاد با یكدیگر است و نرخ بیكاری در اسرائیل بالاست و اگر كشورهای اسلامی روابط اقتصادی شان را با اسرائیل قطع كنند این كشور میلیاردها دلار ضرر می كند.
سرلشكر صفوی راهبرد علمی و تكنولوژیك را آخرین راهبرد آزادی ملت فلسطین اعلام كرد و گفت: ارتقای توان نظامی گردان های فلسطینی و حضور میلیونی مردم مسلمان جهان در راهپیمایی روز قدس امنیت را از رژیم صهیونیستی سلب می كند.
مشاور رهبر نعظم انقلاب در امور نظامی با بیان اینكه رژیم صهیونیستی نابودی خود را نزدیك می بیند چون با جمعیت 300 میلیونی مسلمان در اطراف خود مواجه است، افزود: به همین دلیل به دنبال ایجاد و حمایت از گروه های تروریستی نظیر تكفیری ها و داعشی ها برای تفرقه انداختن در بین مسلمانان است.
سرلشكر صفوی با بیان اینكه برخی كشورها همچون تركیه و اردن مرزهایشان را به روی گروه های تروریستی باز كرده و حتی آنها را آموزش نظامی هم می دهند، گفت: هدف آنها سقوط دولت سوریه است كه در خط مقدم مبارزه با رژیم صهیونیستی قرار دارد.
وی با بیان اینكه مدت شش سال است كه تروریست های تكفیری از برخی كشورهای مسلمان و نیز ازبكستان، فرانسه و انگلیس به سوریه رفته و به داعش پیوستند ، خاطرنشان كرد: آنها هدف شان این است كه مسلمان ها به دست همدیگر كشته شوند تا امنیت رژیم صهیونیستی برقرار شود.
سرلشكر صفوی گفت: به فضل الهی و با استقامت دولت و ملت سوریه و عراق و با رهبری داهیانه امام خامنه ای كه نه تنها رهبر ایران بلكه مدافع تمام ملت های مسلمان و سرزمین های اسلامی است، توطئه ها شكست خورده است.
وی با بیان اینكه با ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و حزب الله لبنان توطئه ها شكست خورد و تروریست ها از حلب و قسمت زیادی از موصل خارج شدند، خاطرنشان كرد: در این زمینه شهدای مدافع حرم به خصوص 22 شهید آذربایجان شرقی كار بزرگی را در مشاوره دادن به ارتش سوریه و ساماندهی مردم سوریه و عراق انجام دادند.
مشاور رهبر معظم انقلاب گفت: داعشی ها كه بسیار خبیث هستند نه تنها با اهل سنت كه با ایزدی ها هم بدرفتاری كردند و دختران آنها را به كنیزی گرفته و به اروپایی ها می فروختند كه آموزه های صهیونیستی بود.
وی با بیان اینكه داعشی ها از دین اسلام خارج اند، ادامه داد: داعشی ها و جبهه النصره به هیچ یك از مردم سنی رحم نكردند و نتیجه شش سال باعث شد كه مردم سوریه در جنگ با داعش كارآزموده و صهیونیست ها وحشتناك شدند.
سرلشكر صفوی همچنین با اشاره به شكت سعودی ها در تصرف یمن نیز گفت: رژیم صهیونیستی از موضع ضعف ارتباط پنهانی خود با عربستان را آشكار كرد و پس از دو سال بمباران یمن ، مردم بی دفاع در این مدت نه تنها مقاومت كردند بلكه در داخل كشور سعودی هم پیشروی كردند.
وی با اشاره به اینكه سعودی ها شكست خود را متوجه ایران كرده و تروریست های داعشی را به سمت ایران گسیل دادند، افزود: سعودی ها افراد ضد انقلاب را در پاكستان آموزش داده و به سمت ایران روانه می كنند ولی نیروهای اطلاعاتی سپاه با اقتدار مقابل آنها ایستاده اند.
سرلشكر صفوی خاطرنشان كرد: به فضل الهی توطئه دشمان در ناامن سازی ایران با شكست مواجه خواهد شد و البته اهل سنت ما هم باید هوشیار باشند كه فرزندان شان جذب این گروهك ها نشوند.
وی با اشاره به اولین سفر خارجی ترامپ به عربستان سعودی گفت: رئیس جمهور جدید آمریكا یك تاجر است و برای پول حاضر است با عرب ها رقص شمشیر كند و آمریكایی ها اگر یك روز حمایت خود از عربستان را بردارند، عربستان متلاشی می شود.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشاردهنده: محمد عزیزی راد
6120/518