نقاشي 20 متري كودكان آستارا در حمايت از كودكان غزه

آستارا - ايرنا - راهپيمايي روز جهاني قدس در شهرستان آستارا حاشيه هاي جالب توجهي داشت كه يكي از آنها، نقاشي 20 متري كودكان و نوجوانان براي اعلام همدردي با كودكان بي دفاع غزه و نشان دادن مظلوميت آنها بود.

به گزارش روز جمعه خبرنگار ايرنا در حاشيه راهپيمايي روز جهاني قدس، ايستگاه نقاشي با موضوع حمايت و همدردي با كودكان غزه به همت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آستارا در مسير حركت راهپيمايان برپا و با استقبال چشمگير خانواده ها و كودكان روبرو شد.
كودكان دختر و پسر در اين ايستگاه، نقاشي هاي خود را براي كودكان غزه كشيدند تا نشان دهند كه به ياد آنان هستند و هيچ وقت درد و رنج همسالان مسلمان خويش را در فلسطين، فراموش نخواهند كرد.
استقبال از اين ايستگاه نقاشي چشمگير بود و بيشتر راهپيمايان و مسئولان آستارا از آن ديدن كردند.
صابر فرضي زاد مسئول كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آستارا در حاشيه اين برنامه گفت: امروز 35 نفر از كودكان و نوجوانان با شركت در اين برنامه فرهنگي با استفاده از ذوق هنري خود، تصاوير قابل توجهي را خلق كردند.
وي افزود: فعاليت كانون در رابطه با اين روز بزرگ، منحصر به اين روز و ايستگاه نيست بلكه در مراكز كانون، اعضا در قالب موضوع هاي فرهنگي، هنري و ادبي در راستاي شناخت و فلسفه نامگذاري آن توسط حضرت امام خميني (ره) فعاليت مي كنند.
وي ادامه داد: حضور كودكان و نوجوانان با خانواده هايشان در راهپيمايي امسال پر شور بود و باعث ماندگاري و نهادينه شدن اين روز در ذهن مردم مي شود.
حضور جمع كثيري از روستائيان آستارا با لباس هاي محلي نيز از ديگر نكات جالب راهپيمايي روز قدس در اين شهرستان بود.
امام خميني (ره) در 16 مرداد 1358 در اقدامي هوشمندانه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را به عنوان روز جهاني قدس نامگذاري كردند و اين روز را روز مقابله مستضعفان با مستكبران دانستند و از مسلمانان جهان خواستند كه در اين روز، همبستگي خود را براي حمايت از حقوق قانوني مردم مسلمان فلسطين به نمايش بگذارند.
آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در منتهي اليه غرب استان گيلان واقع شده و سه هزار و 500 نفر در مراكز كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان اين شهرستان عضو هستند.
خبرنگار: يوسف هدايتي ** انتشاردهنده: كبيري
7105 / 7124/2007