حضور20 اثر صحنه و خياباني در بيستمين جشنواره تئاتر دفاع مقدس فتح خرمشهر / رونمايي از پوستر جشنواره

آبادان - ايرنا - مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي منطقه آزاد اروند از حضور 11 گروه نمايش صحنه و 9 تئاتر خياباني به بيستمين جشنواره تئاتر فتح خرمشهر خبر داد.

به گزارش ايرنا همايون قنواتي شنبه در نشست خبري بيستمين جشنواره تئاتر فتح خرمشهر از آغاز كار جشنوراه از دهم تا چهاردهم تيرماه سالجاري در خرمشهر خبر داد و گفت:از 28 استان كشور آثار گروههاي نمايشي در دو بخش صحنه و خياباني به دبيرخانه جشنواره ارسال كردند.
وي اظهار داشت: براي اولين بار دبيرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر در اين شهر مستقر و عوامل اجرايي كار بررسي و بازبيني آثار را با حضور هنرمندان منطقه بر عهده داشتند.
قنواتي از ارسال 104 اثر در بخش صحنه و 82 اثر در بخش خياباني به دبيرخانه بيستمين جشنواره دفاع مقدس خرمشهر خبر داد و اظهار داشت :در نهايت 11 اثر در بخش صحنه و 9 اثر در بخش خياباني به جشنوراه راه يافتند.
وي گفت:در بخش خياباني عروس از اصفهان، من بايد بروم از ساري، در اين روزها از شازند اراك، صياح از كرج استان البرز، جنگ در زير پوستين من و ماردم از آبادان، لحظه هاي پشت ديوار از دهلران، نورالدين از تبريز، انگشت سرخط مشك از خرشهر و خاطراتي كه هرگز فراموش نمي شود از مينوشهر در جشنواره حضور خواهند داشت.
مدير كل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند افزود:در بخش صحنه نيز نمايش هاي آسمان آبي به كارگرداني پري باراني از همدان، صورت چين خورده يك نخل به كارگرداني فواد رابحي از خرمشهر، با من حرف نمي زني چرا؟ به كارگرداني احمد صميمي از تهران، حاتم به كارگرداني سعيد نگراوي از اهواز،حيات خلوت به كارگرداني مجيد كاظم زاده مژدهي از رشت، عاليه به كارگرداني عبدالرضا سواعدي از آبادان، لبخند بزن هاگ به كارگرداني احسان روحي از مشهد، شب كه ميزنين به آب، به شب به كارگرداني داوود پارسا از گچساران، اَسَد كو ؟ به كارگرداني حسن سبحاني از ميناب ، روشان به كارگرداني علي پور احمديان از خرم آباد حضور دارند.
وي به حضور 150 هنرمند از 15 استان كشور از دهم تا چهاردهم تير ماه در بيستمين جشنواره تئاتر فتح اشاره كرد و گفت:2 اثر نيز به عنوان ميهمان در جشنواره حضور مي يابند.
قنواتي گفت:رضا صابري، رحمت اميني، كورش نريماني داوري بخش صحنه و محمود فرهنگ، سيروش همتي و سامان خلفيان داوري بخش خياباني را برعهده دارند.
وي از آماده سازي سه سالن نمايش خليج فارس، سالن شهرداري و سالن خانواده خرمشهر براي اجراهاي صحنه اي خبر داد و اظهار داشت:براي اولين بار آثار نمايشي در بخش مسابقه فقط در خرمشهر برروي صحنه مي روند و اجراهاي دوم نيز در آبادان به نمايش در مي آيد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد اروند گفت:براي نخستين بار در منطقه آزاد اروند سالن هاي ادارات و نهادهاي دولتي در شهرستان هاي آبادان و خرمشهر بازسازي مي شوند.
به گزاش ايرنا همچنين از پوستر بيستمين جشنواره تئاتر فتح رونمايي شد.
3015/6002
خبرنگار:عدنان جواهري ** انتشار:كبري آقازري