رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان: مبارزه با پدیده شوم تروریسم نیازمند همكاری همه كشورهاست

تهران - ایرنا - رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان گفت: مبارزه با پدیده شوم تروریسم نیازمند همكاری همه كشورهاست و نقش پارلمان ها در این زمینه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان در دیدار با ولادیمیر كارپوویچ نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری قزاقستان به پیشینه روابط دوستانه دو كشور اشاره كرد و افزود: گسترش مناسبات ایران و قزاقستان بویژه در عرصه پارلمانی در شناخت توانمندی های دوكشور و استفاده از آنها در جهت تحكیم و تقویت همكاری ها و تعاملات دوستانه فیمابین از اهمیت فراوانی برخوردار است.
وی همچنین تشكیل گروه دوستی پارلمانی در مجالس دوكشور را نشانه علاقمندی طرفین برای گسترش تعاملات در زمینه های مختلف دانست و یادآور شد: افزایش ارتباط میان كمیسیون های تخصصی و گروه های دوستی پارلمانی راه را برای توسعه همكاری در عرصه های اقتصادی و تجاری هموار می كند.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و قزاقستان با تمجید از برگزاری همایش پارلمانی حمایت قانونی از اقتصاد فناوری و همچنین نمایشگاه اكسپو آستانه تصریح كرد: گسترش مبادلات تجاری و بازرگانی میان ایران و قزاقستان و تبادل تجربیات در زمینه استفاده از فناوری های نوین در اقتصاد، ضمن افزایش سطح مبادلات دوكشور ، بستر مناسبی را برای توسعه همكاری میان كشورهای منطقه فراهم می كند.
امیرآبادی در پایان این دیدار گفت: افزایش رفت و آمد و تبادل نظر میان مسئولان سیاسی و پارلمانی دوكشور در توسعه ارتباطات فیمابین موثر است.
ولادیمیر كارپوویچ نایب رئیس مجلس نمایندگان قزاقستان نیز در این دیدار به بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط سیاسی دو كشور اشاره و اظهاركرد: گسترش مناسبات ایران و قزاقستان در تمامی زمینه ها بویژه در عرصه های اقتصادی و تجاری به نفع دو ملت است.
وی با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی ایران به قزاقستان و شركت در همایش پارلمانی حمایت قانونی از اقتصاد فناوری یادآور شد: مجلس قزاقستان از توسعه ارتباطات دو كشور بویژه در عرصه پارلمانی حمایت می كند.
وی همچنین از گروه های دوستی پارلمانی در مجالس دو كشور خواست تا ضمن شناسایی توانمندی های دوكشور ، زمینه لازم برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در عرصه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را فراهم كنند.
به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نایب رئیس مجلس قزاقستان در پایان این دیدار ضمن تاكید بر لزوم مبارزه جدی با تروریسم گفت: جمهوری اسلامی ایران شریك قزاقستان در برقراری صلح و امنیت در منطقه است و تداوم رایزنی و تبادل نظر میان دو كشور از اهمیت فراوانی برخوردار است.
سیام**9314**1336 تنظیم: داود توسلی**انتشار:مهرنوش خانزائی
۰ نفر