۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82579397
T T
۰ نفر

رفع تصرف از 211 هكتار زمين ملي درهرمزگان

۷ تیر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۰
کد خبر: 82579397
رفع تصرف از 211 هكتار زمين ملي درهرمزگان

بندرعباس- ايرنا - مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان گفت:از211 هكتار زمين ملي و منابع طبيعي استان درسه ماه نخست امسال، پيشگيري و رفع تصرف شد.

اميد ذاكري روزچهارشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: 98 هكتار از زمين يادشده در قالب تبصره ذيل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع در مراحل اوليه و قبل از تصرف توسط نيروهاي يگان حفاظت از منابع طبيعي پيشگيري و جلوگيري از تصرف شد.
وي بيان داشت: 113 هكتار از اراضي ملي هم در قالب اجراي احكام اراضي تصرفي سنواتي رفع تصرف شده است.
مديركل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان اظهاركرد: پيشگيري و رفع تصرف از اراضي ملي استان، با تلاش گشت ها و كشيك هاي شبانه روزي نيروهاي يگان حفاظت منابع طبيعي و آبخيزداري سراسر استان و با حمايت دستگاه قضا و شوراي حفاظت از اراضي صورت گرفت.
ذاكري گفت: با برقراري كشيك شبانه روزي يگان حفاظت و اقدامات پيشگيرانه ، در تعطيلات نوروز سالجاري براي نخستين بار هيچ گونه زمين ملي تصرف شد و در همان مراحل اوليه با حضور به موقع نيروهاي يگان حفاظت در 15 عمليات، از تصرف 12 و نيم هكتار از اراضي ملي در ايام نوروز پيشگيري شد.
وي يادآورشد: در اوايل هفته جاري هم پنج هزار و 300 متر مربع از اراضي ملي واقع در شهرستان جاسك به ارزش 13 ميليارد و 450 ميليون ريال از دست متصرفان خارج و به حساب بيت المال برگشت داده شد.
وي از مردم خواست در حفاظت و صيانت از منابع طبيعي ياري نمايند و هرگونه تخريب و تصرف اراضي ملي و منابع طبيعي و آتش سوزي جنگل و مرتع را از طريق سامانه تلفني 1504 به اداره كل منابع طبيعي و آبخيزداري هرمزگان اطلاع رساني كنند.
سال گذشته حدود 206 مورد رفع تصرف اراضي در هرمزگان صورت گرفت كه سودجويان خود را مدعي و صاحب ملك مي دانستند كه اگر در بحث پيشگيري اقدامي نمي شد 206 پرونده تشكيل و زمان زيادي از نيروي انتظامي و مراجع قضايي گرفته مي شد.
7195/6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار دهنده: خليل تنيده