۱۰ تیر ۱۳۹۶، ۱۴:۳۳
کد خبر: 82582219
T T
۰ نفر
كارشناس هواشناسي: آلودگي هواي قم تا دوشنبه هفته جاري ادامه دارد

قم - ايرنا - كارشناس هواشناسي استان قم گفت: هواي استان به علت ورزش باد شرقي غبار آلود است و اين وضعيت تا دوشنبه هفته جاري ادامه خواهد داشت.

مرتضي صبوري روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: امروز به خاطر سرعت 45 كيلومتر بر ساعت وزش باد شرقي، گرد و غبار از جنوب سمنان وارد استان قم شده است.
وي افزود: در حال حاضر شاهد كاهش كيفيت هوا و ديد افقي شده ايم كه با سرعت بالاي باد وضعيت گرد و غبار تا فردا عصر ادامه خواهد داشت و شامگاه فردا كاهش آلودگي هوا را در پيش رو خواهيم داشت و روز دوشنبه از شدت آلودگي كاسته خواهد شد.
به گفته وي سرعت باد تا عصر امروز به 75 كيلومتر بر ساعت مي رسد.
كارشناس هواشناسي استان قم با اشاره به اين كه حداكثر دماي هواي قم در 24 ساعت گذشته، 43 درجه سانتي گراد بوده است گفت: حداقل دما در اين مدت 22 درجه سانتي گراد بود، ضمن اين كه حداكثر دماي قم امروز 41 درجه سانتي گراد و حداقل آن 25 درجه سانتي گراد خواهد بود.
صبوري ادامه داد: افزايش دمايي طي 2 روز آينده در استان قم نخواهيم داشت و حداكثر و حداقل دماي فردا و پس فردا نيز 41 و 25 درجه سانتيگراد پيش بيني مي شود.
وي با بيان اين كه وضعيت هواي قم ناسالم است، از شهروندان قمي به ويژه بيماران قلبي و ريوي، كودكان و سالمندان و خانم هاي باردار خواست از حضور و فعاليت در فضاي باز اجتناب كنند.
8138/ 1175 خبرنگار: فرزانه پيري ** انتشار: رضا عليمحمدي