۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰
کد خبر: 82583075
T T
۰ نفر

برداشت 280 هزار تن چغندرقند در دزفول

۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۱۰
کد خبر: 82583075
برداشت 280 هزار تن چغندرقند در دزفول

دزفول - ايرنا - مدير جهاد كشاورزي دزفول گفت:با پايان عمليات برداشت،280 هزار تن محصول چغندرقند از مزارع كشاورزي اين شهرستان برداشت شد.

احمد زارعي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود:حدود چهارهزار هكتار از زمين هاي كشاورزي دزفول ر سال زراعي جاري به كشت چغندرقند اختصاص يافت كه از اين سطح 280 هزار تن محصول چغندرقند برداشت شد.
وي با بيان اينكه محصول چغندرقند توليد دزفول به كارخانه هاي قند اصفهان،همدان،اسلام آباد وشهركرد حمل و به فروش رسيد گفت:كشت اين محصول تاثير خوبي در تناوب محصولات زراعي و تنظيم بازار ساير محصولات كشاورزي دزفول داشت كه در سطح قابل ملاحظه اي كشت شد .
مدير جهاد كشاورزي دزفول اشتغالزايي ايجاد شده از طريق كشت محصول چغندرقند را پراهميت دانست و گفت:با توجه به طولاني بودن مسير كارخانه هاي قند و سطح بالاي كشت چغندرقند كشاورزان با مشكلاتي در هنگام حمل محصول مواجه بودند كه احتمال مي رفت بخشي از محصول در مزرعه برداشت نشود اما با همكاري سازمان جهاد كشاورزي استان خوزستان و شهرستان دزفول و همكاري كارخانه ها و نمايندگان كشاورزان در نظام هاي صنفي و انجمن هاي صنفي شمال خوزستان ضرر و زيان كشاورزان به حداقل رسيد.
زارعي با تاكيد بر اينكه تمام چغندرهاي كشت شده برداشت شده و تنها سطح ناچيزي از محصول از بين رفته است گفت:سطح محصولي كه از بين رفته بسيار ناچيز بوده و با توجه به گرماي شديد هوا طبيعي است .
وي ادامه داد:در حال حاضر كشاورزان دزفول با مشكل تسويه حساب كارخانه هاي قند مواجه هستند كه اميدواريم كارخانه هاي طرف قرارداد هرچه سريعتر نسبت به پرداخت مطالبات كشاورزان دزفولي اقدام كنند.
وي افزود:چون كشت چغندرقند يم موضوع بسيار مهم و حياتي براي كشاورزان شمال خوزستان محسوب مي شود اميدواريم هرچه سريعتر نسبت به راه اندازي كارخانه قند شوش و احداث و راه اندازي كارخانه قند دزفول از طريق مسئولان اقدام شود تا در سالهاي آينده كشاورزان با چنين مشكلاتي روبرو نشوند.
7278/6068
خبرنگار:رقيه كردي-انتشار:محمدعلي فريدپناه