۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳
کد خبر: 82583399
T T
۰ نفر

20هزار تن انبه از باغ هاي هرمزگان برداشت شد

۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۴۳
کد خبر: 82583399
20هزار تن انبه از باغ هاي هرمزگان برداشت شد

بندرعباس- ايرنا - مدير امور باغباني جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: از ابتداي فصل برداشت انبه (آخر فروردين ماه امسال) تاكنون، 20 هزار تن انبه از باغ هاي استان برداشت شده است.

مسعود گرگيج يكشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: پيش بيني مي شود تا پايان فصل برداشت (اول مردادماه امسال)، 20 هزار و 355 تن محصول انبه برداشت شود كه نسبت به سال گذشته تغييري ندارد.
وي بيان داشت: شهرستان هاي ميناب با 15 هزار و 626 تن و رودان با پنج هزار 700 تن، بيشترين توليد محصول انبه در هرمزگان را دارند.
مدير امور باغباني جهاد كشاورزي هرمزگان اظهاركرد: 30 درصد از محصول انبه در هرمزگان به صورت نارس برداشت مي شود كه از آن به صورت تازه خوري، تهيه ترشي، شوري، مربا، لواشك و سس استفاده مي شود.
گرگيج اضافه كرد: ارقام محلي انبه در هرمزگان به نام سبز انبه، چارك، كلك سرخ، مُشك، عروس و هليلي و ارقام وارداتي به نام لانگرا، سندري و آلفونسو است.
قدمت كاشت درخت انبه در ميناب به 300 سال پيش مي رسد و رويشگاه اصلي اين درخت هندوستان است .
زمان گلدهي درختان انبه آخر ديماه تا نيمه فروردين است.
انبه ميوه گرمسيري سرشار از ويتامين هاي آ، بي و سي، كربوهيدرات ها، اسيدهاي چرب، پروتئين ها، اسيدهاي عالي و مواد معدني است.
گارُم زنگي، جَم، چيكو، گواوا يا زيتون وحشي و كُنار از ميوه هاي گرمسيري است كه در هرمزگان و بيشتر در شهرستان هاي ميناب و رودان كشت مي شود.
هرمزگان مقام نخست توليد و سطح زير كشت انبه را در كشور دارد.
7195/2094
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار: خليل تنيده