۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۵
کد خبر: 82583649
T T
۰ نفر

33 زخمی درتصادف زنجیره‌ای جاده زابل - زاهدان

۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۵:۵۵
کد خبر: 82583649
33 زخمی درتصادف زنجیره‌ای جاده زابل - زاهدان

زاهدان - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 33 نفر بر اثر سه حادثه ترافیكی زنجیره ای ناشی از طوفان گرد و خاك و كاهش دید امروز /یكشنبه/ در مسیر زابل - زاهدان مصدوم شدند.

علی اكبر نصیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از صبح امروز با شدت گرفتن طوفان و گرد و خاك در شمال سیستان و بلوچستان 9 دستگاه خودرو در سه حادثه ترافیكی با هم برخورد كردند.
وی ادامه داد: این حوادث در حوالی تاسوكی تا شیله در مسیر زابل - زاهدان اتفاق افتاد.
وی افزود: بلافاصله پس از اطلاع مركز مدیریت حوادث و فوریت های پزشكی زابل تدابیر لازم برای آمادگی پایگاه های اورژانس پیش بیمارستانی و اورژانس های بیمارستانی تابعه این دانشگاه برای امداد رسانی و درمان مصدومان اتخاذ شد.
وی بیان كرد: در نخستین دقایق بروز حادثه هشت دستگاه آمبولانس از پایگاههای اورژانس جاده ای تاسوكی، سه راهی دشتك، رامشار، لوتك، محمد آباد و سه دستگاه آمبولانس پشتیبانی از مركز با هدف امداد رسانی به موقع به مصدومان احتمالی به محل اعزام شدند.
رئیس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: 33 نفر در این حوادث ترافیكی مصدوم شدند كه 22 نفر از آنان برای ادامه درمان به بیمارستان امیرالمومنین علی (ع) زابل انتقال یافتند و بقیه نیز به صورت سرپایی مداوا شدند.
به گزارش ایرنا هر ساله وزش بادهای 120 روزه در سیستان از نیمه دوم خرداد آغاز می شود و با شدت های متفاوت تا اواسط شهریور ادامه دارد.
بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان، با توجه به تداوم وزش بادهای شمالی دید افقی در 24 ساعت گذشته در مناطق مختلف استان كاهش یافته و در زاهدان سرعت وزش باد به 70 كیلومتر بر ساعت و دید افقی به 500 متر، در میرجاوه دید به 700 متر، در زهك هزار متر، در نصرت آباد، سراوان، خاش و زابل نیز دید افقی به 2 هزار متر و در ایرانشهر به 2 هزار و 500 متر رسیده است.
پیش بینی می شود وزش بادهای شمالی تا روز چهارشنبه با شدت زیاد همراه با گرد و خاك در شمال سیستان و بلوچستان و با شدت كمتر در نواحی مركزی و جنوبی استان تداوم داشته باشد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 كیلومتر مربع (معادل 5/11درصد مساحت كشور) و 19 شهرستان و بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان كشور محسوب می شود كه امكان دارد همزمان چندین پدیده از جمله طوفان، بارندگی، سیل و مواج شدن دریا را تجربه كند.
منطقه سیستان در شمال این استان حدود 2 دهه با بحران خشكسالی و وزش طوفان و گردو غبار و گسترش بیماریهای چشمی، تنفسی، ریوی و سل ناشی از این طوفانها مردم این منطقه را با مشكلات جدی رو به رو كرده است.
3213**خبرنگار و انتشاردهنده: اكبر نوری