۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۰۴
کد خبر: 82583742
T T
۰ نفر
هجدهمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي امروز در بجنورد آغاز به كار مي كند

بجنورد-ايرنا- معاون متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالي از آغاز به كار هجدهمين جشنواره ملي هنرهاي تجسمي به ميزباني بجنورد از عصر امروز خبر داد.

عباس سعيدي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: اين جشنواره 2 روزه عصر امروز در فرهنگ سراي شهروند بجنورد آغاز به كار مي كند و در اين رويداد، 200 نفر از منتخبان و برگزيدگان تقدير مي شوند.
وي افزود: در اين دوره از جشنواره هشت هزار و 45 اثر از هنرآموزان و هنرجويان سراسر كشور به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه از اين تعداد 200 اثر به مرحله نهايي راه يافته است.
سعيدي تصريح كرد: آثار دانش آموزان در هشت رشته از شاخه فني و حرفه اي ارسال شده بود كه 6 رشته در زمينه هنر و 2 رشته در زمينه صنعت بود.
وي خاطرنشان كرد: دانش آموزان در رشته هاي صنايع چوب، طراحي و دوخت، گرافيك، سراميك، نقاشي، نقشه كشي، معماري و پويا نمايي با هم رقابت مي كنند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان شمالي از برگزاري 2 نمايشگاه در حاشيه اين جشنواره خبر داد و افزود: آثار برگزيده در اين جشنواره در يك نمايشگاه به نمايش گذاشته مي شود.
وي تصريح كرد: نمايشگاه كسب و كار نيز به عرضه توليدات و آثار ساير هنرآموزان و هنرجويان اختصاص يافته است.
بر اساس اين گزارش گروه هاي مختلف از هنرآموزان و هنرجويان سراسر كشور در حال حضور در محل افتتاحيه جشنواره ملي هنرهاي تجسمي، در فرهنگ سراي شهروند در بجنورد مركز خراسان شمالي هستند.
اكنون 350 هزار دانش آموز در هنرستان هاي فني و حرفه اي سطح كشور مشغول به تحصيل هستند.

*** سايت خبرگزاري جمهوري اسلامي خراسان شمالي به نشاني http://www.irna.ir/nkhorasan و كانال تلگرامي اين خبرگزاري به نشاني https://t.me/irnabojnurd در دسترس افراد براي اطلاع از آخرين اخبار و رويدادهاي استان است.
نشاني صفحه اختصاصي ايرناي خراسان شمالي در اينستاگرام هم https://www.instagram.com/irnabojnurd است.
همچنين مردم مي توانند ديدگاه ها و پيشنهادهاي خود را به مديريت ايرنا در خراسان شمالي به نشاني https://t.me/irnaBOJ تگرام كنند.
1744 / 7185 / خبرنگار: كبري علي آبادي** انتشاردهنده: علي اصغرافتاده