۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۱۸:۴۷
کد خبر: 82583854
T T
۰ نفر
20 درصد راههای ارتباطی شهرستان نیر نیاز به مرمت دارد

اردبیل - ایرنا - مدیركل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای استان اردبیل گفت: 20 درصد راههای ارتباطی شهرستان نیر نیاز به مرمت دارد و 60 درصد راههای روستایی این شهرستان نیز باید بازسازی و آسفالت شود.

به گزارش ایرنا ، علی رحمتی روز یكشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشكلات بخش راه شهرستان نیر به كمبود اعتبارات استانی برای رفع مشكلات راهداری در استان اشاره كرد و افزود: مسوولان ذیربط استان باید تامین اعتبارات برای حفظ و نگهداری راههای اصلی و فرعی راهداری و حمل و نقل جاده ای را جدی بگیرند.
فرماندار نیر هم در این جلسه از اختصاص اعتبار برای اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای این شهرستان خبر داد و گفت: امسال برای این اداره اعتباری بالغ بر هفت میلیارد و 600 میلیون ریال اختصاص یافته كه تلاش خواهد شد این رقم افزایش یابد.
مهدی احمدی افزود: عملیات روكش آسفالت راه ارتباطی خادملو از توابع بخش كورائیم با هشت میلیارد ریال در حال اجرا است.
او در زمینه اجرای عملیات روكش آسفالت راه ارتباطی خادملو اظهار كرد: عملیات روكش آسفالت راه ارتباطی خادملو از توابع بخش كورائیم با اعتباری بیش از هشت میلیارد ریال در حال اجرا است.
وی افزود: طول مسیر هفت كیلومتر می‌باشد و راه ارتباطی 6 روستا در این مسیر آسفالت خواهد شد.
احمدی در ادامه به آسفالت راه ارتباطی كورائیم به خلفلو هم اشاره كرد و گفت: روكش آسفالت راه ارتباطی كورائیم به خلفلو با اعتباری بالغ بر سه میلیارد و 600 میلیون ریال در حال اجرا است.
فرماندار نیر بیان كرد: كل مسیر راه ارتباطی كورائیم به خلفلو 10 كیلومتر خاكی است كه 5/5 كیلومتر از مسیر در حوزه استحفاظی بخش كورائیم بوده و مابقی در حوزه استحفاظی شهرستان كوثر است.
احمدی افزود: در حال حاضر 3/5 كیلومتر از مسیر زیرسازی شده كه این مقدار در حال روكش آسفالت است.
فرماندار نیر گفت: چهار روستا در این مسیر وجود دارد كه بعد از اتمام عملیات روكش آسفالت تردد در این مسیر به سهولت انجام خواهد شد.
وی افزود: با اتمام آسفالت راه ارتباطی كورائیم به خلفلو ، بخش كورائیم از بن بست خارج می شود.
شهرستان نیر در 3 كیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی استان های اردبیل و آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018