۱۳ تیر ۱۳۹۶، ۲۱:۲۱
کد خبر: 82586773
T T
۰ نفر
پست بانك خراسان رضوي دارنده بيشترين مشتريان روستايي كشور

تربت حيدريه - ايرنا- معاون مديريت شعب پست بانك خراسان رضوي اعلام كرد: پست بانك اين استان با داشتن بيش از 500 هزار نفر مشتري در روستاها، بيشترين شمار مشتريان روستايي را در بين استانها دارد.

به گزارش ايرنا مهرداد كندري، سه شنبه در بردسكن به خبرنگار ايرنا گفت: پست بانك خراسان رضوي همچنين در پرداخت تسهيلات در حوزه روستايي، رتبه نخست كشور را به خود اختصاص داده است.
وي افزود: پست بانك با اين رويكرد و با توجه به فعاليت مطلوب كميته اعتبارات و واحدهاي ستادي، توانسته در تحقق منويات مقام معظم رهبري در روستاها گام هاي اساسي بردارد.
وي جلوگيري از مهاجرت روستاييان به شهرها و ايجاد اشتغال براي آنان را از مهمترين نتايج اقدامات پست بانك در استان خراسان رضوي براي رونق توليد و اقتصاد منطقه برشمرد.
كندري، تعداد باجه هاي پست بانك در اين استان را 600 مورد اعلام و بيان كرد: بيش از 90 درصد اين باجه ها در نقاط روستايي فعاليت دارند كه با راه اندازي نرم افزار يكپارچه شعب، تمامي خدمات ارائه شده به صورت برخط صورت مي گيرد.
وي شعبه پست بانك بردسكن را از فعالترين شعب پست بانك در خراسان رضوي دانست و گفت: شعبه بردسكن 22 باجه در نقاط روستايي دارد و سال گذشته 2 هزار و 500 نفر بيش از 150 ميليارد ريال تسهيلات از اين شعبه دريافت كرده اند.
وي بردسكن را از اين نظر داراي رتبه دوم در استان خواند و گفت: اين شهرستان پايين ترين معوقات بانكي را در استان دارد و در وصول مطالبات رتبه نخست استان را كسب كرده است.
كندري از نصب پنج دستگاه خودپرداز در نواحي روستايي بردسكن خبر داد و گفت: در مرحله نخست در سطح استان بيش از 80 دستگاه خودپرداز نصب و راه اندازي شده كه در مراحل بعدي اين تعداد افزايش مي يابد.
وي اظهار كرد: در شهرستان بردسكن چهار هزار خانوار روستايي يارانه نقدي خود را از طريق پست بانك دريافت مي كنند.
شهرستان 76 هزار نفري بردسكن در 273 كيلومتري مشهد واقع است و نيمي از جمعيت اين شهرستان در نواحي روستايي سكونت دارند.
** انتشار دهنده: علي اصغر ايزدي
5132